CommentID,Post,Author,Date,Content 993,"Ο περί Σύστασης και Λειτουργίας Ιατροσυμβουλίων Νόμος του 2024",ΜΑΡΙΑ,"2024-12-31 09:42:12","Δεν υπάρχει πρόνοια αναφορικά με το Πεδίο Εφαρμογής του Νόμου. Υποβάλλεται εισήγηση όπως περιληφθεί σχετική πρόνοια ώστε να είναι ξεκάθαρο ποιες αρχές / οργανισμοί υποχρεούνται να εφαρμόζουν το Νόμο." 988,"Ο περί Σύστασης και Λειτουργίας Ιατροσυμβουλίων Νόμος του 2024","NATASA MICHAEL","2024-12-30 11:25:38","ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ, ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΣΧΟΛΙΟ / ΕΙΣΗΓΗΣΗ: ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΦΟΡΑ ΙΑΤΡΟΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΩΣ ΕΧΕΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΑ ΙΑΤΡΟΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΙΑΤΡΟΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΑΤΡΟΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΙΑΤΡΟΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΛΛΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΩΝ." 997,"01 - Συνοπτικός Τίτλος","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:25:44","Επί της αρχής εκφράζουμε τη συμφωνία μας με τις προτεινόμενες διατάξεις καθώς πράγματι απουσιάζει ένα νομοθετικό κείμενο για τη ρύθμιση του θέματος κατά ομοιόμορφο και ενιαίο τρόπο για τους κρατικούς υπαλλήλους," 998,"02 - Ερμηνεία","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:26:36","Άρθρο 2: Προτείνουμε όπως προστεθεί στην κατάλληλη αλφαβητική σειρά ορισμός για τις Ένοπλες Δυνάμεις ως ακολούθως: «Ένοπλες Δυνάμεις της Δημοκρατίας» σημαίνει τον Στρατό της Δημοκρατίας που λειτουργεί με βάση τον περί Στρατού της Δημοκρατίας Νόμο καθώς και την Εθνική Φρουρά που δημιουργήθηκε με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που εκδόθηκε δυνάμει του εδαφίου (1) του άρθρου 3 του περί της Εθνικής Φρουράς Νόμου του 1964, η οποία περιέχεται στο Διάταγμα με αριθμό 130 που δημοσιεύθηκε στο Τρίτο Παράρτημα της Επίσημης Εφημερίδας της Δημοκρατίας με αριθμό 321, ημερομηνίας 4.6.1964.»." 991,"02 - Ερμηνεία",ΜΑΡΙΑ,"2024-12-31 09:39:21","Στον ορισμό του όρου «Παραπέμπουσα Αρχή», να διευκρινιστεί τι περιλαμβάνεται στη φράση «κάθε αρχή της Δημοκρατίας»." 1007,"03 - Ίδρυση Ιατροσυμβουλίου",ΠΑΣΥΚΑΦ,"2025-01-04 15:11:59","Το Ιατροσυμβούλιο είναι σημαντικό να απαρτίζεται από μια πολυθεματική ομάδα έτσι ώστε να διασφαλίζεται μια ολιστική προσέγγιση πριν το τελικό πόρισμα. Ενδεικτικά να αποτελεί μέρος του ένας Γενικός Ιατρός, Εργοθεραπευτής, Ψυχίατρος και Ψυχολόγος, μαζί με τον ειδικό γιατρό που αντιστοιχεί στην πάθηση του ασθενούς." 1008,"04 - Στελέχωση Ιατροσυμβουλίου",ΠΑΣΥΚΑΦ,"2025-01-04 15:13:23","Στο σημείο 2) δεν ορίζεται μια ξεκάθαρη διαδικασία για την δημιουργία και ανανέωση του καταλόγου των ιατρών ούτε και ο αριθμός των γιατρών για κάθε ειδικότητα. Θα ήταν σημαντικό να ανανεώνεται η λίστα των γιατρών ανά τον καθορισμένο χρόνο αλλά και να τεθεί ένα μέγιστο όριο στις επαναλαμβανόμενες συμμετοχές ατόμων στον κατάλογο ανά ανανέωση." 983,"04 - Στελέχωση Ιατροσυμβουλίου","Katerina Andreou","2024-12-30 10:40:15","Άρθρο 4(2) - Νοείται περαιτέρω ότι ο Υπουργός δύναται να υιοθετήσει Κανονισμούς που να ρυθμίζουν περαιτέρω τον τρόπο και τα κριτήρια βάσει [τον] οποίων επιλέγονται οι ιατροί που θα στελεχώνουν Ιατροσυμβούλια. Αντικατάσταση της λέξης [τον] με τη λέξη [των]." 1156,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου","Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση","2025-01-21 12:20:19","Άρθρο 5(1) και 5(2) Εισηγούμαστε όπως η Παραπέμπουσα Αρχή αποστέλλει τα αιτήματα για σύσταση Ιατροσυμβουλίου εντός ενός μηνός και όχι εντός 8 ημερών από τη λήψη στο γραφείο της αιτημάτων / αιτήσεων από υποψήφιους εκπαιδευτικούς/ εκπαιδευτικούς λειτουργούς. Τούτο γιατί, όσον αφορά την ΕΕΥ, ο αριθμός των αιτημάτων που υποβάλλονται από εκπαιδευτικούς σε αυτήν είναι πολύ μεγάλος π.χ. το 2024 υποβλήθηκαν στην ΕΕΥ 1143 αιτήματα μετάθεσης/μη μετάθεσης για ειδικούς λόγους( τα πλείστα για λόγους υγείας). Σημειώνεται ότι τα αιτήματα μετάθεσης/μη μετάθεσης, με βάση τη νομοθεσία, υποβάλλονται από εκπαιδευτικούς ετησίως στην ΕΕΥ και προτού παραπεμφθούν οι περιπτώσεις για εξέταση από το Ιατροσυμβούλιο, γίνεται έλεγχος αν για το ίδιο άτομο έχουμε ήδη πόρισμα Ιατροσυμβουλίου προηγούμενης χρονιάς στο οποίο μπορεί να αναγράφεται ότι αυτό ισχύει για χρονική περίοδο που υπερβαίνει το ένα έτος ή ότι η περίπτωση δεν χρήζει επανεξέτασης αφού οι λόγοι υγείας μπορεί να αφορούν μια μόνιμη ιατρική κατάσταση. Συνεπώς είναι χρήσιμο να υπάρχει επαρκής χρόνος για την ΕΕΥ για προκαταρκτικό έλεγχο των περιπτώσεων πριν αυτές αποσταλούν για γνωμάτευση αφού αριθμός προηγούμενων γνωματεύσεων εξακολουθούν να ισχύουν συνεπώς οι περιπτώσεις αυτές δεν αποστέλλονται εκ νέου για γνωμάτευση. Αυτό θα συμβάλει στην αποφυγή υπερφόρτωσης των Ιατροσυμβουλίων με αχρείαστο φόρτο εργασίας. Επίσης η ΕΕΥ, μετά από συμφωνία με τα ιατροσυμβούλια, ζητεί από αυτά να συμπληρώνουν ένα συγκεκριμένο έντυπο το οποίο βοηθά την ΕΕΥ στην εξέταση των αιτημάτων μετάθεσης/μη μετάθεσης. Ίσως να είναι χρήσιμο να θεσμοθετηθούν τα έντυπα τα οποία θα συμπληρώνονται από τα Ιατροσυμβούλια και τα οποία θα εξυπηρετούν τις συγκεκριμένες ανάγκες της κάθε Παραπέμπουσας Αρχής. Περαιτέρω επισημαίνεται ότι η ασθένεια ενός ατόμου μπορεί να προϋπήρχε του διορισμού του στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία π.χ. μπορεί ένα άτομο να έτυχε απαλλαγής από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις για λόγους υγείας. Ως εκ τούτου όταν το άτομο αυτό υποβάλει αίτηση για εγγραφή στους πίνακες διοριστέων/διορισίμων ( με σκοπό τη διεκδίκηση διορισμού στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία), μετά από την περάτωση των σπουδών του, με βάση το άρθρο 28(β), η περίπτωσή του παραπέμπεται σε Ιατροσυμβούλιο, το οποίο αποφαίνεται κατά πόσο αυτό είναι κατάλληλο από πλευράς υγείας για να διοριστεί. Ως εκ τούτου, σε τέτοιες περιπτώσεις οι ιατρικές βεβαιώσεις δεν μπορούν να αποστέλλονται από τους αιτητές στην Παραπέμπουσα Αρχή σε εύλογο χρονικό διάστημα από την έναρξη της ασθένειας τους. Σχόλιο από την ΕΕΥ" 1144,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου",edy,"2025-01-17 10:16:13","Στο εν λόγω άρθρο ορίζεται το χρονικό περιθώριο εντός του οποίου πρέπει να υποβάλλεται το αίτημα στην αρμόδια αρχή για σύσταση του Ιατροσυμβουλίου από την παραπέμπουσα αρχή. Περαιτέρω, το εν λόγω άρθρο εναποθέτει στην αρμόδια αρχή την αρμοδιότητα συλλογή ιατρικών πιστοποιητικών. Ειδικότερα το άρθρο 31 των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων προνοεί για πολίτη της Δημοκρατίας που έχει απαλλαγεί νομίμως από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις για λόγους υγείας, το πρόσωπο αυτό παραπέμπεται από την Επιτροπή σε ιατροσυμβούλιο, χωρίς η Επιτροπή να συλλέγει οποιαδήποτε ιατρικά πιστοποιητικά από το άτομο αυτό. Με τις πρόνοιες του άρθρου 5 του παρόντος νομοσχεδίου εναποθέτει στην Επιτροπή αρμοδιότητες που δεν προνοούνται στους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή δεν είναι αρμόδιο να συλλέγει ιατρικές βεβαιώσεις αλλά ούτε διαθέτει τις τεχνικές γνώσεις να πληροφορεί τα άτομο από ποιους ιατρούς/ ποιας ειδικότητας να προσκομίσουν ιατρικές βεβαιώσεις και αν αυτές είναι ικανοποιητικές. Θα πρέπει οι πρόνοιες του εν λόγω άρθρου, και κυρίως για τη συλλογή των ιατρικών πιστοποιητικών / ιατρικών βεβαιώσεων να μην καταστούν δυνητικές και να δύναται η Επιτροπή να παραπέμπει άτομο σε ιατροσυμβούλιο χωρίς τη διενέργεια συλλογή ιατρικών πιστοποιητικών." 1009,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου",ΠΑΣΥΚΑΦ,"2025-01-04 15:14:43","Σχετικά με το σημείο 5 (γ) - Είναι σημαντικό ο οποιοσδήποτε ασθενής να μπορεί να επιλέξει να τον συνοδεύσει οποιοδήποτε άλλο ενήλικο οικογενειακό πρόσωπο (σύζυγος, σύντροφος, ή άλλο μέλος της οικογένειας) μαζί με το οποίο θα νοιώθει οικεία για να παραστεί μπροστά από ένα Ιατροσυμβούλιο." 1000,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:27:54","Στην επιφύλαξη του εδαφίου (6) γίνεται αναφορά σε διαδικασία του εδαφίου (3), ωστόσο στο εν λόγω εδάφιο δεν προβλέπεται οποιαδήποτε διαδικασία – μάλλον πρόθεση ήταν να γίνει παραπομπή κάπου αλλού." 999,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:27:20","Άρθρο 5: Στο εν λόγω άρθρο ορίζεται το χρονικό περιθώριο εντός του οποίου πρέπει να υποβάλλεται το αίτημα στην αρμόδια αρχή για σύσταση του Ιατροσυμβουλίου από την παραπέμπουσα αρχή. Αυτό το χρονικό περιθώριο δεν υφίσταται με βάση τη σημερινή διαδικασία, δεν επηρεάζει ωστόσο καθ’ οιονδήποτε τρόπο την αρμοδιότητα είτε του Υπουργού Άμυνας είτε του Αρχηγού για αυτεπάγγελτη παραπομπή μέλος του Στρατού/Εθνικής Φρουράς ενώπιον του ιατροσυμβουλίου με βάση τις σχετικές διατάξεις" 990,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου","Katerina Andreou","2024-12-30 11:32:27","Εισήγηση όπως σε περίπτωση που η Παραπέμπουσα Αρχή εργοδοτεί / συνεργάζεται με ιατρό εργασίας, αυτός να καλείται επίσης να παρίσταται στις συνεδρίες." 985,"05 - Διαδικασία ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου","Katerina Andreou","2024-12-30 10:50:53","1. Άρθρο 5 (5) - Πριν την πρόταση ""Αποστείλει πρόσκληση στον ασθενή ή σε κάθε άλλο πρόσωπο η παρουσία του οποίου θα υποβοηθούσε το έργο του Ιατροσυμβουλίου για να παραστούν ενώπιον του, εκεί όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο."" να προστεθεί ένδειξη παραγράφου (δ) και η υφιστάμενη παράγραφος (δ) να γίνει (ε). 2. Άρθρο 5 (5) (δ) - Νοείται πως τέτοια πρόσκληση αποστέλλεται μέσω ταχυδρομείου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεομοιότυπου στην Παραπέμπουσα Αρχή και δια ταχυδρομείου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον ασθενή, τουλάχιστον τρεις μέρες πριν από την προγραμματισμένη συνεδρία του Ιατροσυμβουλίου. Εισήγηση οι μέρες αποστολής της πρόσκλησης να αυξηθούν από τρεις σε πέντε εργάσιμες, ώστε να υπάρχει ικανοποιητικός χρόνος ενημέρωσης των επηρεαζόμενων (ασθενούς, ιατρού εργασίας, ενδεχομένως θεράποντος ιατρού) και έκδοσης επιταγής για πληρωμή του τέλους. 3. Άρθρο 5 (6) 3η επιφύλαξη - Σε περίπτωση που χωρίς εύλογη αιτία ο ασθενής δεν προσκομίσει τα απαραίτητα στοιχεία και το Ιατροσυμβούλιο δεν είναι σε θέση να γνωμοδοτήσει ως προς την ιατρική κατάσταση του ασθενούς και οποιοδήποτε αίτημα απορρίπτεται. Η πρόταση χρήζει επαναδιατύπωσης." 1010,"06 - Ίδρυση, Στελέχωση και Λειτουργία Δευτεροβάθμιου Ιατροσυμβουλίου",ΠΑΣΥΚΑΦ,"2025-01-04 15:16:07","Σημείο 2) Όπως προαναφέρθηκε, και το Δευτεροβάθμιο Ιατροσυμβούλιο είναι σημαντικό να απαρτίζεται από μια πολυθεματική ομάδα έτσι ώστε να διασφαλίζεται μια ολιστική προσέγγιση πριν το τελικό πόρισμα. Ενδεικτικά να αποτελεί μέρος του ένας Γενικός Ιατρός, Εργοθεραπευτής, Ψυχίατρος και Ψυχολόγος, μαζί με τον ειδικό γιατρό που αντιστοιχεί στην πάθηση του ασθενούς." 1001,"06 - Ίδρυση, Στελέχωση και Λειτουργία Δευτεροβάθμιου Ιατροσυμβουλίου","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:28:35","Παρέχεται το δικαίωμα για αμφισβήτηση της Απόφασης του ιατροσυμβουλίου ενώπιον δευτεροβάθμιου ιατροσυμβουλίου, κάτι το οποίο δεν υφίσταται σήμερα. Συνεπώς, ως προς τις διαδικασίες που αφορούν μέλη του Στρατού και της Εθνικής Φρουράς, τίθεται το ερώτημα εάν θα πρέπει να αναμένεται και η τυχόν ετυμηγορία του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου για να ληφθούν ακολούθως βάσει της γνωμάτευσης σχετικές αποφάσεις (π.χ. τερματισμός υπηρεσίας, χαρακτηρισμός ως Αξκός Γραφείου, ανάθεση καθηκόντων κ.λπ.)." 1002,"07 - Ποινικά Αδικήματα","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:29:08","Για πρώτη φορά εισάγεται ποινική ευθύνη για τη μη παρουσίαση ασθενούς ενώπιον του ιατροσυμβουλίου, κάτι το οποίο αποτέλεσε ζήτημα σε ορισμένες περιπτώσεις και για το Υπουργείο Άμυνας καθώς παραπεμπόμενοι δεν παρουσιάζονταν για εξέταση." 1154,"08 - Γενικές Εξουσίες Ιατροσυμβουλίων","Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση","2025-01-21 12:17:08","Άρθρο 8(1)(ε)Σχετικά με το θέμα της παροχής εύλογων προσαρμογών και διευκολύνσεων στο εν λόγω άρθρο αναφέρεται ότι θα δίνεται γνωμοδότηση σε περιπτώσεις ασθενών που είναι άτομα με αναπηρία δυνάμει του περί Ατόμων με Αναπηρίες Νόμου. Επισημαίνεται ωστόσο, ότι το άρθρο αυτό δεν αναφέρεται στις περιπτώσεις χρόνιων ασθενειών που χρήζουν επίσης διευκολύνσεων και δεν μπορούν να περιληφθούν στα άτομα με αναπηρίες ώστε να καλύπτονται από την πιο πάνω πρόνοια. Έχουμε την άποψη ότι στη νομοθεσία θα πρέπει να περιληφθεί πρόνοια και για τις χρόνιες ασθένειες." 1011,"08 - Γενικές Εξουσίες Ιατροσυμβουλίων",ΠΑΣΥΚΑΦ,"2025-01-04 15:17:07","Σημείο 1 ε) - Εύλογες προσαρμογές και διευκολύνσεις δύναται να δίνονται και σε άτομα με αόρατες αναπηρίες όπως είναι ο καρκίνος ανάλογα με το είδος, τον τύπο, το στάδιο και τις επιπτώσεις της θεραπείας σε σωματικό/ψυχικό επίπεδο ή άλλες χρόνιες παθήσεις." 989,"08 - Γενικές Εξουσίες Ιατροσυμβουλίων","Katerina Andreou","2024-12-30 11:25:54","Άρθρο 8 (1) (δ) - Ικανότητα εκτέλεσης των καθηκόντων της υφιστάμενης θέσης του ασθενούς ή της θέσης που θα του προσφερθεί. Εισήγηση επαναδιατύπωσης ως ακολούθως: Ικανότητα εκτέλεσης των καθηκόντων της υφιστάμενης θέσης του ασθενούς ή θέσης που η Παραπέμπουσα Αρχή ζητά να αξιολογηθεί." 987,"08 - Γενικές Εξουσίες Ιατροσυμβουλίων","Katerina Andreou","2024-12-30 11:24:05","Άρθρο 8 (1) (α) - Πρόωρη αφυπηρέτηση του ασθενή. Το πιο πάνω σημείο αφορά μόνο σε αιτήματα που υποβάλλονται εκ μέρους του εργαζόμενου για πρόωρη αφυπηρέτηση για λόγους υγείας ή και αιτήματα της Παραπέμπουσας Αρχής για αξιολόγηση της πνευματικής ή σωματικής ικανότητας εργαζόμενου; Εισηγούμαστε να περιλαμβάνονται και τα δύο." 986,"08 - Γενικές Εξουσίες Ιατροσυμβουλίων","Katerina Andreou","2024-12-30 11:06:46","Εισήγηση συμπερίληψης στις συστάσεις που μπορεί να παρέχει το Ιατροσυμβούλιο και σύστασης / αξιολόγησης πιστοποιητικών για τροποποίηση εργασίας (διευκολύνσεις για ελαφριά εργασία), ειδικότερα ως προς την περίοδο για την οποία αυτές θα πρέπει να εφαρμόζονται και με ποιους περιορισμούς σε σχέση με την κατά περίπτωση θέση εργασίας." 984,"09 - Δικαιώματα Ασθενών","Katerina Andreou","2024-12-30 10:41:33","[...] ως αυτά εγγυόνται από τον περί της Κατοχύρωσης και της Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ασθενών Νόμο. Αντικατάσταση της λέξης εγγυόνται από τη λέξη εγγυώνται." 1153,"10 - Παραπομπές Εκπαιδευτικών Λειτουργών","Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση","2025-01-21 12:14:54","Το εν λόγω άρθρο κάνει αναφορά για τα Ιατροσυμβούλια που ιδρύονται δυνάμει του Μέρους ΙΙ του παρόντος νόμου και είναι αρμόδιο για τις παραπομπές που γίνονται από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Σημειώνεται ωστόσο ότι πέραν της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας πραγματοποιεί παραπομπές ως αρμόδια αρχή βάσει του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Χορήγηση Αδειών) Κανονισμών και βάσει του άρθρου 42(1)(γ) των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμων. Ως εκ τούτου, στο εν λόγω άρθρο θα πρέπει να περιληφθεί και το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας." 1145,"11 - Παραπομπές Δημοσίων Υπαλλήλων",edy,"2025-01-17 10:17:09","Παρακαλούμε όπως ζητηθούν οι απόψεις του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας αναφορικά με την εφαρμογή των περί Πρόσληψης Ατόμων με Αναπηρίες στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα (Ειδικές Διατάξεις) Νόμων του 2009 και 2018." 992,"12 - Παραπομπές Υπαλλήλων ευρύτερου δημόσιου τομέα συμπεριλαμβανομένων και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης",ΜΑΡΙΑ,"2024-12-31 09:40:43","Στο Άρθρο 12 του Νόμου, ενώ στον τίτλο γίνεται αναφορά σε υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο κείμενο του Άρθρου γίνεται αναφορά μόνο σε Δήμους και Κοινότητες. Υποβάλλεται εισήγηση όπως περιληφθούν και οι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα στο κείμενο του Άρθρου (οι οποίοι βάσει του ορισμού περιλαμβάνουν και οργανισμούς δημοσίου δικαίου), ώστε να συνάδει ο τίτλος του Άρθρου με το περιεχόμενο του Άρθρου." 1003,"17 -Παραπομπές από την Εθνική Φρουρά","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:29:39","Στο εν λόγω άρθρο γίνεται ειδική αναφορά στις παραπομπές σε ιατροσυμβούλιο των μελών του Στρατού και της Εθνικής Φρουράς που γίνονται δυνάμει της οικείας νομοθεσίας (Νόμων και Κανονισμών) καθώς και των συμβάσεων απασχόλησης. Στο εδάφιο (2) αναφέρεται ρητά ότι «Εκεί όπου οι πρόνοιες των Νόμων και Κανονισμών που αναφέρονται στο εδάφιο (1) του παρόντος άρθρου έρχονται σε σύγκρουση με τις πρόνοιες του παρόντος Νόμου αναφορικά με τη λειτουργία ή την σύνθεση των Ιατροσυμβουλίων, τότε οι πρόνοιες του παρόντος Νόμου υπερισχύουν.». Ως προς το εν λόγω άρθρο απαιτείται η αλλαγή του τίτλου σε: «Παραπομπές σε Ιατροσυμβούλιο από τις Ένοπλες Δυνάμεις»." 1155,"22 - Καταργήσεις Νόμων και Κανονισμών","Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση","2025-01-21 12:17:56","Σχετικά με την εν λόγω πρόνοια έχουμε την άποψη ότι η κατάργηση άρθρων διαφορετικών νομοθεσιών δεν μπορεί να γίνει από τον εν λόγω νόμο αλλά η κατάργησή τους θα πρέπει να γίνει αρμοδίως από τις ανάλογες αρμόδιες αρχές. Συγκεκριμένα, τα άρθρα 28Γ(2) και 42Α θα πρέπει να καταργηθούν στον περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου αρμοδίως από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας." 1004,"22 - Καταργήσεις Νόμων και Κανονισμών","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:38:48","Ρυθμίζει την κατάργηση του άρθρου 32 του περί Στρατού της Δημοκρατίας Νόμου και του άρθρου 34 του περί Εθνικής Φρουράς Νόμου. • Το μεν άρθρο 32 του περί Στρατού προνοεί τα ακόλουθα: «32. Το ιατροσυμβούλιο για τους σκοπούς του παρόντος Νόμου ορίζεται από το Διευθυντή του Τμήματος Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, κατόπιν γραπτού αιτήματος του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Άμυνας και, στις περιπτώσεις που καθορίζονται σε Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει του παρόντος Νόμου, κατόπιν γραπτού αιτήματος του Αρχηγού.». Το εν λόγω άρθρο δεν βρίσκεται σε οποιαδήποτε αντίθεση με τις διατάξεις του υπό προώθηση Νομοσχεδίου. Αντίθετα, αποτελεί τη βάση ουσιαστικά για να καταστεί εφικτή η εφαρμογή του. Το υπό προώθηση Νομοσχέδιο αναφέρεται γενικά σε υποβολή αιτήματος για συγκρότηση ιατροσυμβουλίου από την παραπέμπουσα αρχή. Το άρθρο 32 όπως και οι πρόνοιες των σχετικών Κανονισμών (Αξκών, Υπξκών και Σ.ΥΠ.) είναι αυτά που συγκεκριμενοποιούν το όργανο που θα υποβάλλει το αίτημα από μέρους των Ενόπλων Δυνάμεων ρυθμίζοντας παράλληλα την εσωτερική διαδικασία που απαιτείται για να φτάσουμε στην υποβολή του αιτήματος στην αρμόδια αρχή για τη συγκρότηση του ιατροσυμβουλίου. Συνεπώς, σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούμε με την κατάργηση του άρθρου. Στο άρθρο 17 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου προβλέπεται ότι εκεί όπου οι πρόνοιες των Νόμων και Κανονισμών έρχονται σε σύγκρουση με τις πρόνοιες του υπό προώθηση Νομοσχεδίου αναφορικά με τη λειτουργία ή την σύνθεση των Ιατροσυμβουλίων, τότε οι πρόνοιες του υπό προώθηση παρόντος Νόμου υπερισχύουν. Ως εκ τούτου δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην εφαρμογή του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου ωστόσο ενδεχομένως να είναι νομοτεχνικά ορθό να προωθήσουμε τροποποίηση του περί του Στρατού της Δημοκρατίας Νόμου, μετά την ψήφιση του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου, για σκοπούς «εναρμόνισης», με τον πιο κάτω τρόπο : «32. Το ιατροσυμβούλιο για τους σκοπούς του παρόντος Νόμου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Σύστασης και Λειτουργίας Ιατροσυμβουλίων Νόμου του 2024 , κατόπιν γραπτού αιτήματος του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Άμυνας και, στις περιπτώσεις που καθορίζονται σε Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει του παρόντος Νόμου, κατόπιν γραπτού αιτήματος του Αρχηγού.». • Το δε άρθρο 34 του περί Εθνικής Φρουράς προνοεί τα ακόλουθα: «34.(1) Το Ειδικό Ιατροσυμβούλιο είναι τριμελές, περιλαμβανομένου και του προέδρου του, και αποτελείται από κυβερνητικούς ιατρούς, ή δύο (2) κυβερνητικούς ιατρούς και ένα αξιωματικό ιατρό, που διορίζονται από τον Υπουργό, μετά από συνεννόηση με τον Υπουργό Υγείας ή τον Αρχηγό, ανάλογα με την περίπτωση. (2) Το Ειδικό Ιατροσυμβούλιο έχει αρμοδιότητα να εξετάζει ή επανεξετάζει, ανάλογα με την περίπτωση, την ικανότητα οποιουδήποτε προσώπου που παραπέμπεται σ’ αυτό από - (α) την Ε.Ε.Σ.Ι, ή την Ε.Ε.Ψ.Ι. ή (β) τον Υπουργό, όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι απόφαση της Ε.Ε.Σ.Ι. ή της Ε.Ε.Ψ.Ι. ή του Ειδικού Ιατροσυμβουλίου στηρίχθηκε σε ψευδείς παραστάσεις ή προκλήθηκε με δόλια μέσα ή ότι δεν δικαιολογείται λόγω μεταβληθεισών συνθηκών, ή όταν σχετική απόφαση του Υπουργού δικαιολογείται από έκθεση που υποβάλλει η Ειδική Επιτροπή Ελέγχου δυνάμει του εδαφίου (6) του άρθρου 37 του παρόντος Νόμου, ή (γ) το διοικητή της μονάδας εθνοφρουρού ή εφέδρου, ο οποίος, με σχετικό αίτημά του, επικαλείται ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες λήφθηκε η απόφαση της Ε.Ε.Σ.Ι. ή της Ε.Ε.Ψ.Ι. έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς, ή (δ) το διευθυντή του αρμόδιου στρατολογικού γραφείου, για αντιρρησία συνείδησης που έχει υποχρέωση να εκπληρώσει ή εκπληρώνει εναλλακτική κοινωνική υπηρεσία. (3) Για την εξέταση ή επανεξέταση από το Ειδικό Ιατροσυμβούλιο οποιουδήποτε προσώπου, για το ίδιο νόσημα, πάθηση ή βλάβη της υγείας, απαιτείται να έχει παρέλθει χρονικό διάστημα έξι (6) τουλάχιστον μηνών από την ημερομηνία της προηγούμενης εξέτασής του, εκτός αν η κατάσταση της υγείας του έχει επιδεινωθεί ή βελτιωθεί, όπως τεκμηριώνεται από κλινικά ή εργαστηριακά ευρήματα ή νοσηλεία.». Αρχικά να αναφέρουμε ότι έχουμε την άποψη το άρθρο 34 δεν θα πρέπει να καταργηθεί καθόσον καθορίζονται περιπτώσεις που μπορεί να παραπεμφθεί μια υπόθεση σε «δευτεροβάθμιο» ιατροσυμβούλιο μετά τις διαδικασίες που εφαρμόζονται στις Ε.Ε.Σ.Ι. και Ε.Ε.Ψ.Ι. Η ονομασία του «Ειδικού Ιατροσυμβουλίου» στον περί Εθνικής Φρουράς Νόμο δεν αποτελεί πρόβλημα στην εφαρμογή καθόσον στο υπό προώθηση Νομοσχέδιο καθορίζεται στο άρθρο 17 ότι αναφορές σε Ειδικό Ιατροσυμβούλιο στον περί Εθνικής Φρουράς Νόμο θα λογίζονται ως αναφορές σε Ιατροσυμβούλια που ιδρύονται δυνάμει του Μέρους ΙΙ του υπό προώθηση Νόμου από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του. Επίσης παρόλο που το εδάφιο (1) του άρθρου 34 βρίσκεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου καθώς προβλέπει τη σύνθεση του Ιατροσυμβουλίου, δεν τίθεται πρόβλημα εφαρμογής του, αφού στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο καθορίζεται στο άρθρο 17 ότι εκεί όπου οι πρόνοιες των Νόμων και Κανονισμών έρχονται σε σύγκρουση με τις πρόνοιες του υπό προώθηση Νομοσχεδίου αναφορικά με τη λειτουργία ή την σύνθεση των Ιατροσυμβουλίων, τότε οι πρόνοιες του υπό προώθηση παρόντος Νόμου υπερισχύουν. Σε κάθε περίπτωση μια μεταγενέστερη τροποποίηση στον περί Εθνικής Φρουράς Νόμο για αντικατάσταση του Όρου «Ειδικό Ιατροσυμβούλιο» και της σύνθεσης αυτού, με τον Όρο «Ιατροσυμβούλιο» και της σύνθεσης του που ορίζεται στον περί Σύστασης και Λειτουργίας Ιατροσυμβουλίων Νόμο του 2024, για σκοπούς «εναρμόνισης», είναι θεωρούμε νομοτεχνικά επιβεβλημένη." 1005,"23 - Έναρξη Ισχύος του παρόντος Νόμου","Υπουργείο Άμυνας","2025-01-03 12:45:40","Κρίνουμε σκόπιμο να σημειώσουμε ότι το Υπουργείο Άμυνας θεωρεί επιβεβλημένο να ζητηθούν και οι απόψεις του ΓΕΕΦ, καθώς το Νομοσχέδιο επηρεάζει δικαιώματα και υποχρεώσεις των μελών του Στρατού και της Εθνικής Φρουράς. Εντούτοις κάτι τέτοιο ήταν ανέφικτο να συμβεί εντός της τεθείσας προθεσμίας , ήτοι την 4η Ιανουαρίου 2025. Το Υπουγείο Άμυνας σε κάθε περίπτωση απέστειλε το προσχέδιο Νομοσχεδίου στο ΓΕΕΦ για σχόλια/απόψεις και ενδεχομένως να επανέλθουμε, μετά σχόλια του ΓΕΕΦ, με περισσότερες εισηγήσεις και σχόλια."