CommentID,Post,Author,Date,Content 848,"Στρατηγικό Προσχέδιο για Βελτίωση και Αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Κύπρο",Proodeftiki.kf,"2024-11-14 09:51:41","Οι προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας είναι ξεκάθαρες: γιγάντωση και επέκταση της ιδιωτικής εκπαίδευσης εις βάρος της δημόσιας. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο πρέπει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι μόνο της αγοράς. Η πραγματική ενίσχυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο θα έρθει μόνο μέσα από την ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων. Ως Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών, διαμηνύουμε ότι η εφαρμογή ξενόγλωσσων αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων θα ανοίξει τις κερκόπορτες προς τη γενική εισαγωγή διδάκτρων σε όλα τα προγράμματα σπουδών. Η διεθνοποίηση και η εξέλιξη του Πανεπιστημίου μπορεί να γίνει με την προσφορά ξενόγλωσσων προγραμμάτων για φοιτητές/τριες από τρίτες χώρες. Στη δική μας αντίληψη, το νομοσχέδιο για τα αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα είναι προβληματικό για σειρά από λόγους, εκ των οποίων οι βασικότεροι είναι: Τα προσφερόμενα προγράμματα θα προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς. Δηλαδή, θα καθορίζονται από συγκεκριμένους οικονομικούς κύκλους, παραμερίζοντας τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Έχει ανάγκη η αγορά από σπουδές στη μουσική, το θέατρο ή τις κλασικές επιστήμες; Προφανώς όχι, κι έτσι η ουσιαστική ενίσχυση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θυσιάζεται στο βωμό της υποτιθέμενης «ενίσχυσης» της επιχειρηματικότητας των πανεπιστημίων. «Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα» σημαίνει ότι θα χρηματοδοτούνται από δίδακτρα των ίδιων των φοιτητών. Με αυτή τη λογική, τα προγράμματα παύουν να εξυπηρετούν ακαδημαϊκές και κοινωνικές ανάγκες και υιοθετούν ξεκάθαρα επιχειρηματική κατεύθυνση. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, που διαμορφώνουν τα προγράμματά τους με βάση τον αριθμό των φοιτητών/τριών που προσελκύουν, έκλεισαν τμήματα όταν έπαψαν να είναι οικονομικά επικερδή – όπως το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του EUC. Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου για τα αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΤΩΡΑ και την πραγματική ενίσχυση της τριτοβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης!" 847,"Στρατηγικό Προσχέδιο για Βελτίωση και Αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Κύπρο",marinos,"2024-11-11 22:30:31","Συγχαρητήρια για τις ενέργειες σας για αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης της Κύπρου. Είναι ενθαρρυντικό πως προωθούνται δράσεις που δύνανται να καταστήσουν την Κύπρο ως περιφερειακό κόμβο Ανώτερης Εκπαίδευσης με όλα τα συνεπακόλουθα οφέλη. Όσον αφορά την προώθηση της στο εξωτερικό, για όσους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον κλάδο σε υπεύθυνες θέσεις, είναι ξεκαθαρο πως επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί με στρατηγικά οργανωμένο, συστηματικό, επαγγελματικό και αποδοτικό τρόπο. Για τον λόγο αυτό, απαιτείται άμεσα η δημιουργία εξειδικευμένου Φορέα για την προώθηση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) της Κύπρου στο εξωτερικό. Επιπλέον από τις αρμοδιότητες επαγγελματικής και στρατηγικής προώθησης της ΠΕ, ο Φορέας αυτός, θα πρέπει να έχει την εξουσιοδότηση να συντονίσει τη διαδικασία επίλυσης όλων των προκλήσεων που αντιμετωπίζονται (π.χ. διαδικασίες εισόδου στη χώρα/βίζες και στέγαση φοιτητών) οι οποίες όπως έχει ρητώς σημειωθεί από τα ΑΕΙ της χώρας, εμποδίζουν τα επιτυχή αποτελέσματα. Πέραν των αποτελεσμάτων που αποτελούν απόδειξη για την πιο πάνω διαπίστωση, μπορείτε να επιβεβαιώσετε το πιο πάνω μέσα από διάλογο με τα πανεπιστήμια τα οποία τόσο σε τρέχουσα μελέτη της PWC δηλώνουν πως απαιτείται άμεσα η δημιουργία του αρμόδιου συντονιστικού Φορέα όσο και σε διαφορες παλαιότερες δηλώσεις των ανώτατων ηγεσιών τους π.χ. Νοεμβριος 2021 στο ΥΠΕΞ σε συνεδρία με τον τότε Υπουργό Νίκο Χριστοδουλίδη. Θα πρέπει να σημειωθούν τα εξής: 1) παράδειγμα επιτυχημένου ανεξάρτητου Φορέα στην Κύπρο σχετικού με την εκπαίδευση αποτελεί ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) ο οποίος ιδρύθηκε το 2015 και έκτοτε, μέσα από οργανωμένες και συντονισμένες ενέργειες έχει συμβάλει τα μέγιστα στην αναβάθμιση της ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Κύπρο. 2) Η καθεμιά από τις προηγμένες χώρες στο εξωτερικό οι οποίες αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση στην προώθηση της Ανώτερης Εκπαίδευσης της χώρας τους, διαθέτουν τον δικό τους Φορέα προώθησης και μάλιστα κάποιες χώρες διαθέτουν και πέραν του ενός Φορέα (π.χ. Ισπανία, όπου ορισμένα πανεπιστήμια ίδρυσαν επιπρόσθετο Φορέα) κάτι που αποδεικνύει πόσο απαραίτητη είναι η δημιουργία ενός Φορέα που θα είναι εξουσιοδοτημένος να προβεί σε αλλαγές για να φέρει αποτελέσματα και να καλύψει τις ανάγκες." 846,"Στρατηγικό Προσχέδιο για Βελτίωση και Αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Κύπρο",pambosha,"2024-11-11 15:55:37","Πιστεύω ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη ίδρυσης ενός εξειδικευμένου φορέα που θα επικεντρώνεται στην προώθηση της Κυπριακής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης διεθνώς. Αυτός ο οργανισμός όχι μόνο θα χειρίζεται το επαγγελματικό και στρατηγικό μάρκετινγκ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά θα έχει επίσης την εξουσία να αντιμετωπίζει και να συντονίζει λύσεις για διάφορες προκλήσεις που εμποδίζουν την επιτυχία, όπως διαδικασίες εισόδου, ζητήματα βίζας και στέγαση φοιτητών κλπ.. Η αναγκαιότητα για μια τέτοια υπηρεσία υποστηρίζεται περαιτέρω από στοιχεία από πρόσφατες μελέτες, συμπεριλαμβανομένης μιας τρέχουσας έκθεσης της PWC. Σαν παράδειγμα, τον Νοέμβριο του 2021, οι διευθύνσεις των πανεπιστημίων εξέφρασαν αυτή την ανησυχία κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον τότε υπουργό Εξωτερικών και νυν Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας κύριο Νίκο Χριστοδουλίδη. Θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για τις προσπάθειές σας να ενισχύσετε τον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο. Ωστόσο, πρέπει να τονίσω ότι, μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει οργανωμένη, επαγγελματική και αποτελεσματική προσέγγιση για την προώθηση αυτού του κλάδου στο εξωτερικό από κανένα δημόσιο φορέα ή υπηρεσία και πιστεύω ότι χρειάζονται να αρχίσουν επειγόντως συζητήσεις με τα πανεπιστήμια για τη δημιουργία ενός αρμόδιου συντονιστικού φορέα για την προώθηση της εκπαίδευσης σε διεθνές επίπεδο."