CommentID,Post,Author,Date,Content 555,"01 -Συνοπτικός Τίτλος","Social Policy and Action Organization","2024-08-08 21:58:54","Σε συνέχεια του προηγούμενου σχόλιου εκτός από τον τίτλο εισηγούμαστε όπως αφαιρεθούν όλες οι αναφορές στη φράση ""παιδική πορνογραφία"" που γίνονται στο κείμενο της σχετικής νομοθεσίας." 546,"01 -Συνοπτικός Τίτλος","Social Policy and Action Organization","2024-08-08 21:37:11","Εισήγηση όπως διαγραφεί η φράση ""παιδική πορνογραφία"" από τον τίτλο του παρόντος νομοσχεδίου, καθώς είναι ένας ορισμός αναχρονιστικός που καταπατάει τα δικαιώματα των παιδιών και μειώνει το απεχθές έγκλημα. Άλλο η πορνογραφία και άλλο η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών. Σύμφωνα με τον Andrew Altman ""πορνογραφία γίνεται ορατή ..... σε κάθε σεξουαλικό υλικό, με τη χρήση λέξεων ή εικόνων, το οποίο προορίζεται από τους δημιουργούς του για να διεγείρει σεξουαλικά εκείνους που είναι πρόθυμοι θεατές του. Με ον όρο "" πρόθυμοι θεατές"" εννοώ κάθε πρόσωπο που καταβάλλει οικειοθελώς κάτι -σε χρόνο, προσπάθεια και χρήματα -για να δει το υλικό, περιμένοντας να διεγερθεί σεξουαλικά από αυτό” (Κοβός Ν. (2024). Φεμινισμός και Πορνογραφία: Η σεξουαλική βία και η απάντηση του Φεμινισμού. Ηθική. Περιοδικό φιλοσοφίας, (18), 14–19. https://doi.org/10.12681/ethiki.37984). Επομένως, εάν διατηρηθεί ο ορισμός ""παιδική πορνογραφία"" υπονοείται πως το παιδί γνώριζε και συνέναισε στη λήψη και στη διάδοση πορνογραφικού υλικού. Στις περιπτώσεις των παιδιών η αναπαραγωγή και διανομή οποιοδήποτε υλικού ερωτικού περιεχομένου με τη συμμετοχή των παιδιών είναι σεξουαλική κακοποίηση." 560,"02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου","Hope For Children CRC Policy Center","2024-08-09 11:17:33","Εισήγηση όπως προστεθεί αναφορά στην πολυθεματική διαχείριση των περιπτώσεων σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών στην Κύπρο παραπεμποντας ρητά στο πρότυπο μοντέλο Barnahus. Θεωρούμε ότι η εφαρμογή του μοντέλου αυτού ήδη από το 2018 έχει υπάρξει καθοριστική για την πρόληψη και καταστολή της σεξουαλικής παιδικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης με διαδικασίες που σέβονται την ανάγκη για ειδική και ολιστική αντιμετώπιση του παιδιού-θύματος κι επομένως εκτιμούμε ότι η λειτουργία του θα πρέπει να αναδειχθεί και κυρίως να εξασφαλιστεί μέσω της νομοθετικής της προστασίας. Στην κατεύθυνση αυτή, σας ενημερώνουμε ότι η Σλοβενία ψήφισε τον Μάρτιο του 2021 τον Νόμο για την προστασία των παιδιών σε ποινικές διαδικασίες και την ολοκληρωμένη μεταχείρισή τους στο Barnahus. Πρόκειται για μια μοναδική προσπάθεια να ρυθμιστεί η λειτουργία του Σπιτιού του Παιδιού σε έναν ενιαίο νόμο για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Παραθέτουμε σχετικό σύνδεσμο με περισσότερες πληροφορίες από το Συμβούλιο της Ευρώπης https://www.coe.int/en/web/children/-/barnahus-law-in-slovenia-adopted-unanimously" 551,"02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου","Social Policy and Action Organization","2024-08-08 21:54:11","Εισήγηση όπως η λέξη ""επιτηρητής"" αντικατασταθεί με τη λέξη ""επιτηρητής/τρια"" και γενικά να υιοθετηθεί η χρήση μη σεξιστικής γλώσσας στο κείμενα της παρούσας νομοθεσίας αλλά και κάθε νομοθεσίας." 420,"02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου",Lefteris,"2024-07-24 17:38:54","Εισηγούμε την ρητή εξαίρεση των AI generated απεικονήσεων απο τον όρισμό για παιδική πορνογραφία διότι δεν αφορά υπαρκτά θύματα." 558,"06 - Τροποποίηση του άρθρου 9 του βασικού νόμου","Social Policy and Action Organization","2024-08-08 22:09:22","Εισήγηση όπως η φράση ""υλικό παιδικής πορνογραφίας"" αντικατασταθεί με τη φράση ""πορνογραφικό υλικό που απεικονίζει παιδί""" 559,"23 - Αντικατάσταση του άρθρου 42 του βασικού νόμου","Hope For Children CRC Policy Center","2024-08-09 11:06:30","Μας ικανοποιούν ιδιαίτερα οι προτεινόμενες τροποποιήσεις και κυρίως η προσθήκη άρθρων που κατοχυρώνουν την ενισχυμένη θέση και ρόλο των Οικογενειακών Συμβούλων. Εμπειρικά, θεωρούμε ότι η σχετική πρόνοια θα βοηθήσει σημαντικά στη διερεύνηση των καταγγελιών. Όμως, ενώ ευνοείται η διερεύνηση και αξιολόγηση του παιδιού όταν υπάρχουν υπαίτιοι γονείς, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για ουσιαστική στήριξη/θεραπεία σε μετέπειτα στάδιο. Ως εκ τούτου, τα παιδιά που έχουν λάβει υπηρεσίες όπως λήψη οπτικογραφημένης κατάθεσης, ιατρικές εξετάσεις και ψυχολογική αξιολόγηση, εάν κριθεί σκόπιμο να συνεχίσουν σε θεραπεία, χρειάζεται, βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας να ληφθεί συγκατάθεση και απο τους δύο γονείς, ακόμα και στην περίπτωση του υπαίτιου γονέα. Η υποχρεωτικότητα της διπλής συγκατάθεσης προς τον σκοπό της ψυχολογικής στήριξης και θεραπείας έχει αποτελέσει διαχρονικά σημαντικότατο εμπόδιο στο δικαίωμα παιδιών θυμάτων να λάβουν υπηρεσίες ψυχικής υγείας και επιτρέπουν σε γονείς να εργαλειοποιούν την συγκατάθεση για λόγους που δεν προσβλέπουν στην ευημερία και το γενικότερο συμφέρον του παιδιού. Εισηγούμαστε λοιπόν όπως υπάρξει νομοετική ρύθμιση αυτής της δυνατότητας αξιοποιώντας τον θεσμό του Οικογενειακού Συμβούλου αντιστοιχα."