CommentID,Post,Author,Date,Content 348,00-Προοίμιο,"Yiannis Laouris","2024-05-22 09:11:27","Βρέθηκα να είμαι ένα από τα μέλη της επιτροπής που συστάθηκε μέσω της συνεργασίας πλειάδας μη κερδοσκοπικών οργανισμών με κοινό ενδιαφέρον για τη δημοκρατία, γνωστής ως Πλατφόρμα Διαφάνεια Τώρα. Συμμετείχα σε διάφορες συναντήσεις με τον τότε Υφυπουργό Παρά τω Προέδρω, Κωνσταντίνο Πετρίδη, αλλά και με τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως την Τετάρτη, 18-02-2015. https://applications.ucy.ac.cy/dailypress/dailypress.manage_documents2.download?p_file=37706 Ενώ έχουν περάσει ΕΝΝΕΑ χρόνια πριν γίνει το επόμενο βήμα, χαιρετίζω αυθόρμητα την πρωτοβουλία και εκφράζω τη χαρά μου για την πρόοδο. Έχω μελετήσει το νομοσχέδιο και το βρίσκω ικανοποιητικό, αλλά θα ήθελα να προβώ σε ορισμένες παρατηρήσεις και εισηγήσεις: Στο Προοίμιο δεν αναφέρεται ο βασικός λόγος για τον οποίο ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια, η οποία υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό πολιτών. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της λεγόμενης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας (σε παγκόσμια κλίμακα) είναι το γεγονός ότι δεν είναι πραγματικά αντιπροσωπευτική, καθώς σχεδόν οι μισοί πολίτες δεν συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες. Η προτεινόμενη μέθοδος έρχεται να συμπληρώσει αυτό το κενό, δίνοντας δικαίωμα συμμετοχής και σε όσους δεν αισθάνονται ότι υπάρχει κομματικός μηχανισμός που να τους αντιπροσωπεύει. Οι υπερβολικές αναφορές στις Ευρωπαϊκές οδηγίες μειώνουν το ρόλο της Κύπρου να πρωτοπορεί και να ενεργεί ως παράδειγμα προς μίμηση, παρά ως μια χώρα που ""ευθυγραμμίζεται"" υπό την πίεση της Ευρώπης. Η Πλατφόρμα Διαφάνεια Τώρα δεν πρότεινε μόνο αυτή τη μορφή e-consultation. Αντιθέτως, επιμέναμε στη δημιουργία μιας διαδικασίας για κατάθεση προτάσεων νόμων από απλούς πολίτες, που δεν είναι οργανωμένοι σε κόμματα. Αυτή η πρόταση αντιμετώπισε κάποιες νομοτεχνικές δυσκολίες, για τις οποίες όμως προτείναμε λύσεις. Καταθέσαμε δύο προτάσεις: είτε το κράτος, εφόσον συγκεντρωθούν οι απαιτούμενες υπογραφές, να αναλαμβάνει την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, είτε ο/η Πρόεδρος της Βουλής, με σχετική διόρθωση στον περί λειτουργίας της Βουλής νόμο, να έχει το ρόλο αυτού/ής που καταθέτει το νομοσχέδιο. Ελπίζω αυτές οι διορθώσεις να βελτιώσουν τη σαφήνεια και την επισημότητα του κειμένου σας." 398,"05-Σύσταση Επιτροπής Εξέτασης Πρωτοβουλίας Πολιτών","Ifigenia Katchie","2024-06-16 19:29:51","Όσον αφορά την ονομασία που έχει αποδοθεί στον ""Επίτροπο του Πολίτη"", εισηγούμαστε όπως μετονομαστεί σε ""Επίτροπο των Πολιτών"", ως ενέργεια υποστήριξης της έμφυλης ισότητας, συμπερίληψης, αποδοχής και συμμετοχικότητας όλων των πολιτών και πολίτιδων, έχοντας υπόψιν και τον ""Οδηγό υπέρβασης του γλωσσικού σεξισμού στη γλώσσα των εγγράφων της δημόσιας διοίκησης της Κυπριακής Δημοκρατίας"" που είχε δημοσιευθεί από το Γραφείο της Επιτρόπου Ισότητας. Γνωρίζουμε ότι αυτό πιθανόν να προϋποθέτει αλλαγές και βελτιώσεις και σε άλλες πολιτικές, και διαδικασίες, τις οποίες εισηγούμαστε όπως προωθήσετε ταυτόχρονα και παράλληλα με την παρούσα διαδικασία διαβούλευσης, εάν συμφωνείτε με τη συγκεκριμένη αλλαγή. – Ιφιγένεια Κάτσιη εκ μέρους του Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης – Social Policy and Action Organization" 372,"05-Σύσταση Επιτροπής Εξέτασης Πρωτοβουλίας Πολιτών",PSSE,"2024-06-07 08:46:12","Αφού μελετήθηκε το νομοσχέδιο περί της Πρωτοβουλίας των Πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του ΠΣΣΕ N. 61(I)2006, υποβάλλουμε εισήγηση όπως περιληφθεί η συμμετοχή του Προέδρου του ΠΣΣΕ ως μόνιμο μέλος της Επιτροπής Εξέτασης Πρωτοβουλίας Πολιτών." 385,"11 - Υποχρεώσεις διοργανωτών και υπογραφόντων","Michaela Markou","2024-06-14 10:10:49","Να εξεταστεί κατά πόσο μπορεί να μειωθεί το ηλικιακό όριο κάτω των 18 για να μπορούν να συμμετέχουν στη διαδιασία και πιο νεαρά άτομα. Επίσης να μην προαπαιτείται η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους ή η εγγραφή στον εκλογικό κατάλογο να γίνεται αυτόματα με την συμπλήρωση του 18ου έτους." 400,"12 -Υποβολή προτεινόμενης πρωτοβουλίας πολιτών και διαδικασία εξέτασης από την Επιτροπή","Ifigenia Katchie","2024-06-16 19:51:33","Για το σημείο (1) και την υποβολή πρωτοβουλιών, πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. πολίτες τρίτης ηλικίας, πολίτες σε ορεινές περιοχές κλπ) δεν κατέχουν ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες, παρ' όλες τις προσπάθειες που γίνονται για ψηφιακή εκπαίδευση, ή/και δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες. Εισηγούμαστε όπως συμπεριληφθεί διαδικασία για συγκεκριμένα μέτρα που θα διευκολύνουν την συμμετοχή αυτών των πολιτών και θα τους παρέχουν την ευκαιρία να υποβάλουν τις πρωτοβουλίες τους. – Ιφιγένεια Κάτσιη εκ μέρους του Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης – Social Policy and Action Organization" 399,"12 -Υποβολή προτεινόμενης πρωτοβουλίας πολιτών και διαδικασία εξέτασης από την Επιτροπή","Ifigenia Katchie","2024-06-16 19:42:35","Όσον αφορά το σημείο ""(γ) η προτεινόμενη πρωτοβουλία πολιτών δεν αφορά παρόμοιο ή το ίδιο θέμα για το οποίο έχει ήδη υποβληθεί ή δημοσιευθεί πρωτοβουλία πολιτών"", αυτό συνεπάγεται ότι στο διαδικτυακό ιστότοπο θα υπάρχουν αναρτησμένες όλες οι πρωτοβουλίες πολιτών, και για αρκετά χρόνια, για να μπορεί ένα άτομο να ανατρέξει και να ελέγξει κατά πόσο έχει ήδη υποβληθεί ή δημοσιευθεί κάτι παρόμοιο. Εάν αυτό δε συνεπάγεται τότε εισηγούμαστε όπως γίνει ληφθεί υπόψιν και ίσως να γίνει και σχετική αναφορά στο κείμενο της νομοθεσίας για να γνωρίζουν οι ομάδες πολιτών που θα καταθέσουν πρωτοβουλίες – Ιφιγένεια Κάτσιη εκ μέρους του Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης – Social Policy and Action Organization" 368,"12 -Υποβολή προτεινόμενης πρωτοβουλίας πολιτών και διαδικασία εξέτασης από την Επιτροπή","Miranda Chrysostomou","2024-06-06 11:33:19","Αναφορικά με το σημείο 12.-(3)(δ) και τις λέξεις που χρησιμοποιούνται 'έκδηλα καταχρηστική', 'επιπόλαια' και ΄κακόβουλη΄ θεωρούνται λέξεις ευρείας ερμηνίας και η οποιαδήποτε προτεινόμενη πρωτοβουλία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με τα πιο πάνω ανάλογα με τις αντιλήψεις των ατόμων που εξετάζουν την πρωτοβουλία. Εισήγηση όπως το συγκεκριμένο εδάφιο χρησιμοποιήσει όρους περισσότερο ακριβής και προσεγμένους" 383,"14 - Διαδικασία και προϋποθέσεις για τη συγκέντρωση των δηλώσεων υποστήριξης","Michaela Markou","2024-06-14 10:04:25","Εκτός από την ηλεκτρονική υπογραφή να υπάρχει και πιο παραδοσιακός τρόπος υπογραφής για αυτούς που δεν είναι γνώστες της τεχνολογίας και δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά και να υπάρχουν τρόποι συμμετοχής σε άτομα με αναπηρίες" 369,"14 - Διαδικασία και προϋποθέσεις για τη συγκέντρωση των δηλώσεων υποστήριξης","Miranda Chrysostomou","2024-06-06 12:16:27","Είναι σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης στις διαβουλεύσεις και σε άτομα με ψηφιακό αναλφαβητισμό. Η σελίδα της η-διαβούλευσης θα μπορούσε να γίνει πιο φιλική για τους χρήστες εάν περιλάμβανε ένα επεξηγηματικό εισαγωγικό κείμενο που να αναφέρει σε μορφή βημάτων: πώς μπορείς να ξεκινήσεις μια πρωτοβουλία, πως μπορείς να την εγγράψεις, πόσες υπογραφές χρειάζεται να μαζέψεις/από ποιούς/με ποιο τρόπο, επαλήθευση των δηλώσεων, τα χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρηθούν και πότε θα ληφθεί η απόφαση και σταλεί η απάντηση. Θα ήταν καλό να δινόταν και η δυνατότητα στήριξης μιας πρωτοβουλίας όχι μόνο μέσω της ιστοσελίδας αλλά και μέσω γραπτής δήλωσης. Υπάρχουν διαδικασίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να είναι σωστές και έγκυρες." 370,"15 - Προϋποθέσεις για επίσημη απάντηση αναφορικά με την προτεινόμενη πρωτοβουλία","Miranda Chrysostomou","2024-06-06 12:19:34","Εάν υπάρχει περίπτωση αυτός ο αριθμός να αλλάζει αναλόγως ζήτησης θα μπορούσε να αναφερθεί εδώ σε πρόσθετο εδάφιο και να τεθούν κάποιοι περιορισμοί σε αυτή την αλλαγή για να μην γίνεται ανεξέλεγκτα και αναλόγως συμφερόντων ." 384,"16 - Προϋποθέσεις για επίσημη εξέταση αναφορικά με την προτεινόμενη πρωτοβουλία","Michaela Markou","2024-06-14 10:08:00","Στην περίπτωση που ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός υπογραφόντων ανέρχεται στους πέντε χιλιάδες (5,000) υπογράφοντες, να εγγράφεται υποχρεωτικά το θέμα σε αρμόδια επιτροπή της Βουλής." 386,"19 - Διαδικασία για την εξέταση πρωτοβουλίας πολιτών","Michaela Markou","2024-06-14 10:12:31","Η προθεσμία των 4ων βδομάδων που προβλέπεται στο αρ. 19 (2) για την διαδικασία εξέτασης της πρωτοβουλίας πολιτών όταν συγκεντρωθούν 5000 υπογραφές, για την διεξαγωγή διευρυμένης δημόσιας συζήτησης, είναι μικρή. Θεωρούμε μικρό το διάστημα των 4ων βδομάδων από την ημέρα που ενημερώθηκαν ο Επίτροπος και ο Υπουργός για την πρωτοβουλία πολιτών για να μπορέσουν να ανταποκριθούν και να διεξάγουν δημόσια συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους. Θα πρέπει να οριστεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να μπορεί να τηρείται." 371,"19 - Διαδικασία για την εξέταση πρωτοβουλίας πολιτών","Miranda Chrysostomou","2024-06-06 12:31:50","Μία επανεξέταση των χρονοδιαγραμμάτων θα μπορούσε να είναι χρήσιμη για να μπορούν να ανταποκρίνονται οι επιτροπές στις αρμοδιότητες τους και να μην χάνονται προθεσμίες."