Post,Author,Content "01- Προοίμιο","Social Policy and Action Organization","Γενικές Εισηγήσεις για όλο το κείμενο του Νόμου: 1) Εισηγούμαστε όπως αναγνωρίζεται και διαφαίνεται στο κείμενο του Νόμου, το γεγονός πώς ζούμε σε μια πολυμορφική κοινωνία, μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να παραβλέπουμε, κυρίως εφόσον μιλούμε για ανθρώπινα δικαιώματα και ισότητα. Η διαφορετικότητα είναι επίσης μια πραγματικότητα που πρέπει να γίνει αποδεκτή για να συμβάλουμε έμπρακτα (και όχι μόνο θεωρητικά) σε μια δίκαιη κοινωνία. Είναι επίσης πραγματικότητα πως δεν υπάρχει μια ουσιοκρατική κατηγορία γυναικών ή ανδρών. Επομένως, για να είναι πιο συμπεριληπτικός και δίκαιος ο Νόμος, θεωρητικά αλλά και έμπρακτα, και όντως να μην παραβιάζει τα δικαιώματα οποιουδήποτε ατόμου στην Κύπρο, εισηγούμαστε όπως όλο το κείμενο του Νόμου διαμορφωθεί αναλόγως. Εισηγούμαστε όπως υιοθετηθεί ο τρόπος αναφοράς για την πολυμορφία που γίνεται στο κείμενο αλλά και στην υποσημείωση της Στρατηγικής της ΕΕ για ""γυναίκες και άνδρες, κορίτσια και αγόρια, σε όλη την πολυμορφία τους"" Σύμφωνα με την υποσημείωση 9 ""Η έκφραση «σε όλη την πολυμορφία τους» χρησιμοποιείται στην παρούσα στρατηγική για να δηλώσει ότι οι γυναίκες και οι άνδρες, όταν γίνεται σχετική αναφορά, νοούνται ως ετερογενείς κατηγορίες, μεταξύ άλλων όσον αφορά το φύλο τους, την ταυτότητα, την έκφραση ή τα χαρακτηριστικά του. Επιβεβαιώνει τη δέσμευση να μη μείνει κανείς στο περιθώριο και να δημιουργηθεί μια Ευρώπη που θα διασφαλίζει την ισότητα των φύλων για όλους, ανεξαρτήτως φύλου, φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας και πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού (γενετήσιου) προσανατολισμού. 2) Επίσης, για να είναι πιο συμπεριληπτικός και δίκαιος ο Νόμος προς όλα τα άτομα, ο ορισμός ""Ισότητα των Φύλων"" εισηγούμαστε όπως αντικατασταθεί με ""Έμφυλη Ισότητα"". Ο ορισμός 'Εμφυλη Ισότητα"" είναι πιο συμπεριληπτικός εννοιολογικά με μια διαθεματική προσέγγιση. Ο ορισμός ""Ισότητα των Φύλων"" παραπέμπει μόνο στο δυαδικό άνδρα/γυναίκα, με ένα πολύ ουσιοκρατικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τη διαφορετικότητα και την πολυμορφία των ατόμων. 3) Τέλος, σας αναφέρουμε πως ο όρος «intersectionality» αποδίδεται σχεδόν σε όλη την ελληνική βιβλιογραφία που αφορά θέματα φύλου ως «διαθεματικότητα», καθώς εννοιολογικά θεωρείται σωστότερος. Μόνο στην ελληνική απόδοση των κειμένων της ΕΕ αποδίδεται ως «διατομεακότητα», που πιστεύεται πώς απλά έχει γίνει μετάφραση χωρίς να ληφθεί υπόψιν η εννοιολογική και πολιτισμική διάσταση του ορισμού. Συγκεκριμένες Εισηγήσεις: 1) Εισηγούμαστε όπως την Πρώτη Παράγραφο να προστεθούν και να συμπεριληφθούν και οι πρόσφατες διεθνείς στρατηγικές και πολιτικές, που εξίσου υποστηρίζουν τη διαφύλαξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως τη Σύμβαση CEDAW (που υιοθετήθηκε το 1979) και την Έμφυλη Ισότητα, παρόλο που αναφέρονται και σε παραγράφους πιο κάτω, όπως α) η ""Μια Ένωση ισότητας — Στρατηγική για την ισότητα των φύλων 2020-2025"" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2022), β) ο Στόχος της Βιώσιμης Ανάπτυξης για την έμφυλη ισότητα (ΣΒΑ5), των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών (Σεπτέμβριος 2015) και γ) Στρατηγική για την Ισότητα των Φύλων 2024-2029 του Συμβουλίου της Ευρώπης. 2) Επίσης, είναι σημαντικό να αναφερθεί πώς η σημασία και ανάγκη της ενσωμάτωσης της διάστασης του φύλου, αναγνωρίζεται και προωθείται ως οριζόντια προτεραιότητα σε όλες Στρατηγικές και όχι μόνο από την Σύμβαση CEDAW. 3) Στις παραγράφους ""ΕΠΕΙΔΗ, σύμφωνα με την ίδια Σύμβαση, η διάκριση σε βάρος των γυναικών παραβιάζει τις αρχές της ισότητας δικαιωμάτων και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, παρεμποδίζει τη συμμετοχή γυναικών, με ίσους όρους προς τους άνδρες, στη πολιτική, κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή"" και στην ""ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ, όπως περαιτέρω τονίζεται στην ως άνω Σύμβαση, η πλήρης και τέλεια ανάπτυξη μιας χώρας, η ευημερία του κόσμου και η υπόθεση της ειρήνης απαιτούν τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή των γυναικών σ’ όλους τους τομείς πάνω σε ίσους όρους με τους άνδρες"" εισηγούμαστε όπως η λέξη ""ίσους"" να αντικατασταθεί με ""ισότιμους"". (Ιφιγένεια Κάτσιη, Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης-Social Policy and Action Organization)" "01- Προοίμιο","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Στην παράγραφο: ""ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ, σύμφωνα με την ίδια ως άνω Σύμβαση, τα Κράτη-Μέρη των Διεθνών Συμβάσεων για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα έχουν την υποχρέωση να εξασφαλίζουν ίσα δικαιώματα σε άνδρες και γυναίκες να απολαύουν όλα τα οικονομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, αστικά και πολιτικά δικαιώματα"", υποβάλλεται εισήγηση για αντικατάσταση της λέξης ""απολαύουν"" με τη λέξη ""απολαμβάνουν""." "03- Άρθρο 2 ""Ερμηνεία""","Social Policy and Action Organization","Συγκεκριμένη Εισήγηση - Η Παράγραφος «ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου» εισηγούμαστε όπως διαμορφωθεί ως ακολούθως «σημαίνει τη συνεχή και συστηματική ενσωμάτωση της αρχής της έμφυλης ισότητας, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σε όλα τα επίπεδα και στάδια σχεδιασμού ή/και διαμόρφωσης, εφαρμογής και αξιολόγησης των δημόσιων πολιτικών, προγραμμάτων και μέτρων, με σκοπό την προώθηση της ουσιαστικής και δίκαιης έμφυλης ισότητας και την εξάλειψη όλων των διακρίσεων σε όλους τους τομείς της ζωής, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη όλες τις διαφορετικές ανάγκες, εμπειρίες, πραγματικότητες και προκλήσεις όλων των ανθρώπων». (Ιφιγένεια Κάτσιη, Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης-Social Policy and Action Organization)" "03- Άρθρο 2 ""Ερμηνεία""","Social Policy and Action Organization","Γενική εισήγηση: Εάν προστεθεί και η Ατζέντα 2030 των Ηνωμ. Εθνών, όπως επίσης και ορισμοί που έχουμε προτείνει στο Προοίμιο, τότε θα πρέπει να δοθούν ορισμοί και σε αυτό το σημείο. Συγκεκριμένες Εισηγήσεις: 1) Για την Παράγραφο για «έμφυλα στατιστικά δεδομένα» . Όσον αφορά τα «εμφυλα στατιστικά δεδομένα» σύμφωνα με το ""Developing Gender Statistics: A Practical Tool"" (UNECE 2010), «οι στατιστικές φύλου είναι ένας τομέας της στατιστικής που διασχίζει τους παραδοσιακούς τομείς για να εντοπίσει, να παράγει και να διανείμει στατιστικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικότητες της ζωής των γυναικών και των ανδρών και τα ζητήματα πολιτικής που αφορούν την έμφυλη ισότητα». Δεν εστιάζεται στη «μέτρηση των διαφορών μεταξύ γυναικών και ανδρών σε όλους τους τομείς της ζωής», φρασεολογία η οποία παραπέμπει σε στο 2ο Φεμινιστικό Κύμα (εμφανίστηκε κατά τις δεκαετίες 1960-1970) στον Διαφοριστικό Φεμινισμό ή Φεμινισμό της Διαφοράς, γνωστός και ως Ριζοσπαστικός Φεμινισμός, καθώς χαρακτηρίστηκε από πολλούς επιστήμονες/νισσες ως «ριζοσπαστικό κίνημα αλλαγής» (Giddens et al, 2020). α) Εισηγούμαστε, όπως υιοθετηθεί ένας πιο συμπεριληπτικός και δίκαιος ορισμός για τα «έμφυλα στατιστικά δεδομένα» που να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της πολυμορφίας και διαφορετικότητας και της δημοκρατίας. β) Εισηγούμαστε επίσης όπως ενσωματωθεί και η αρχή της διαθεματικότητας στην μεθοδολογία βάσει της οποίας λαμβάνονται τα έμφυλα στατιστικά δεδομένα, όπως και να προωθηθεί η υιοθέτηση επίκαιρων και καινοτόμων μεθοδολογιών λήψης «έμφυλων στατιστικών δεδομένων». 2) Η Παράγραφος για «οπτική της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών» παραπέμπει σε στοιχεία διαχωρισμού μεταξύ των ανδρών και γυναικών, όπως έχει επεξηγηθεί πιο πάνω. Εισηγούμαστε όπως διαμορφωθεί η συγκεκριμένη παράγραφος σε «οπτική φύλου σημαίνει την επισήμανση, εξέταση, και καταπολέμηση των έμφυλων ανισοτήτων σε καθημερινές, πραγματικές καταστάσεις, ανάγκες και προκλήσεις, μέσα από συγκεκριμένες πολιτικές, προγράμματα, διαδικασίες και μέτρα για προώθηση της έμφυλης ισότητας σε όλες τις δομές, θεσμούς και επίπεδα». Με αυτό το τρόπο θα είναι πιο συμπεριληπτικός και δίκαιος ορισμός σε μια δημοκρατική κοινωνία όπου επιθυμία μας είναι η αποδοχή, ο σεβασμός και η ελευθερία, όπως επίσης οι ίσες ευκαιρίες ανέλιξης με ισότιμη συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα." "03- Άρθρο 2 ""Ερμηνεία""","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Στην ερμηνεία «λειτουργός ισότητας», υποβάλλεται εισήγηση για διατύπωση ως ακολούθως: «λειτουργός ισότητας» σημαίνει τον/τη δημόσιο υπάλληλο ή εργοδοτούμενο αορίστου χρόνου, ο οποίος/η οποία υπηρετεί στη δημόσια υπηρεσία και ορίζεται από την/τον Υπουργό και Υφυπουργό σε κάθε Υπουργείο και Υφυπουργείο." "05- Άρθρο 4 ""Ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου.""","Social Policy and Action Organization","1. Εισήγηση όπως η αρχική πρόταση διαμορφωθεί σε «Η Προεδρία της Δημοκρατίας και κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο, Γραφεία Επιτρόπων, Υπηρεσία, Αρχή, Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Οργανισμός που εμπίπτουν στις έννοιες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα αναπτύσσουν ή/και σχεδιάζουν ή/και βελτιώνουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν, μεταξύ άλλων:» 2. Εισήγηση όπως προστεθούν στη λίστα και α) οι πολιτικές και υποστηρικτικά εργαλεία, της Προεδρίας της Δημοκρατίας που συμβάλουν στο να υλοποιηθεί το όραμα του Προέδρου, Υπουργικού Συμβουλίου και των Αξιωματούχων της Προεδρίας, όπως αυτά αναφέρονται στην ιστοσελίδα της Προεδρίας και β) πολιτικές και μέτρα για υιοθέτηση διεθνών στρατηγικών και εφαρμογή τους στην Κύπρο. 3. Η τελευταία πρόταση όπως καταγράφεται παραπέμπει σε ουσιοκρατίες, έμφυλους διαχωρισμούς και έμφυλες διακρίσεις κάνοντας αναφορά σε «διαφορετικός αντίκτυπος σε άνδρες και γυναίκες, αλλά και ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο επηρεάζονται τα δύο φύλα». Κυρίως το «δύο φύλα» δεν είναι καθόλου δημοκρατικό, δίκαιο και συμπεριληπτικό για όλα τα άτομα καθώς παραπέμπει ξεκάθαρα στο δυαδικό σύστημα φύλων που διαχωρίζει και αποκλείει τα άτομα με διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα και σεξουαλικό προσανατολισμό. Για την τελευταία πρόταση εισηγούμαστε όπως διαμορφωθεί σε «αναλόγως της περίπτωσης, σε όλα τα επίπεδα και στάδια, και να προσεγγίζεται βάσει της οπτικής του φύλου, προς πληρέστερη εφαρμογή της αρχής της έμφυλης ισότητας». (Ιφιγένεια Κάτσιη, Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης-Social Policy and Action Organization)" "05- Άρθρο 4 ""Ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου.""","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Σχόλιο ΥΠΑΝ: Υπάρχουν άλλες νομοθεσίες που ήδη καθορίζουν πλαίσιο αρμοδιοτήτων για την ανάπτυξη, βελτίωση και αξιολόγηση των πολιτικών κάθε Υπουργείου, Υφυπουργείου, Υπηρεσίας, Αρχής ή/και Οργανισμού δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως για παράδειγμα η πολιτική των μισθών." "06- Άρθρο 5 ""Αναζήτηση συνδρομής της Επιτρόπου και αυτεπάγγελτη παρέμβαση της""","Social Policy and Action Organization","Συμφωνούμε με την διατύπωση που έχει εισηγηθεί το ΥΠΑΝ. Επιπλέον όσον αφορά το περιεχόμενο. Στην παράγραφο (1) α) στην πρόταση «κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο και κάθε Υπηρεσία, Αρχή και Οργανισμός» εισηγούμαστε όπως προστεθούν η Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Γραφείων των Επιτρόπων και Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς πιστεύουμε πως η ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου αφορά κάθε επίπεδο εξουσίας. β) Επίσης εισηγούμαστε, όπως δίνονται απόψεις και για πρόνοιες των Στρατηγικών Ισότητας της ΕΕ, Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ατζέντας 2030 των Ην. Εθνών, στις οποίες περιλαμβάνουν σημαντικές εισηγήσεις για πολιτικές και μέτρα για ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου και γ) στο σημείο «του αποκλεισμού εν γένει της πιθανότητας ύπαρξης προνοιών που επηρεάζουν αρνητικά την κατάσταση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών» εισηγούμαστε όπως διαμορφωθεί σε «του αποκλεισμού εν γένει της πιθανότητας ύπαρξης προνοιών που επηρεάζουν αρνητικά την πρακτική εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης και ευκαιριών για όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού, ηλικίας, ή άλλων χαρακτηριστικών και γενικά θέματα που άπτονται της έμφυλης ισότητας. Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα σημεία, όπως καταγράφεται το συγκεκριμένο κείμενο, ακόμα μια φορά αποτυπώνεται η κυρίαρχη αντίληψη της διχοτόμησης ή αλλιώς «διαφορά των φύλων» (Παντελίδου-Μαλούτα, 2014, 85). Η συγκεκριμένη προσέγγιση μας προβληματίζει στο κατά πόσο η «ενσωμάτωση της οπτικής του φύλου σε όλες τις δημόσιες πολιτικές» (Παντελίδου-Μαλούτα (2014, 85) θα επιτευχθεί αποτελεσματικά με ένα δημοκρατικό, δίκαιο, ισότιμο και συμπεριληπτικό τρόπο έχοντας υπόψιν την πολυπλοκότητα και διαφορετικότητα των ανθρώπων που διαμένουν στην Κύπρο. Βιβλιογραφία: Παντελίδου Μαλούτα, Μ., 2014, Φύλο, Κοινωνία & Πολιτική, Αθήνα, ΚΕΘΙ (Ιφιγένεια Κάτσιη, Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης-Social Policy and Action Organization)" "06- Άρθρο 5 ""Αναζήτηση συνδρομής της Επιτρόπου και αυτεπάγγελτη παρέμβαση της""","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Εισήγηση για αλλαγές και διατύπωση του άρθρου 5.(1) ως εξής: ""Προς επίτευξη του σκοπού του άρθρου 3, το Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων υλοποιεί επιμορφωτικό πρόγραμμα για κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο και κάθε Υπηρεσία, Αρχή και Οργανισμό που εμπίπτουν στις έννοιες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα και παρέχει ενίσχυση ή υποστήριξη με τη διαδικασία του άρθρου 4, ώστε να γίνεται κατανοητή στην πράξη η έννοια της ενσωμάτωσης της διάστασης φύλου. Επίσης, οι λειτουργοί ισότητας, δύνανται να αποστέλλουν τα στοιχεία των παραγράφων (α) μέχρι και (ι) του άρθρου 4, στο Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων προκειμένου να ληφθούν απόψεις για τη συμβατότητα των πιο πάνω με τις πρόνοιες της Σύμβασης, της Διακήρυξης και της Πλατφόρμας Δράσης του Πεκίνο και του αποκλεισμού εν γένει της πιθανότητας ύπαρξης προνοιών που επηρεάζουν αρνητικά την επίτευξη της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών"". Άρθρο 5.(2), εισήγηση για τις ακόλουθες αλλαγές: ""... στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του/της"" ""... αφού διαβουλευθεί με τους/τις λειτουργούς ισότητας όπου αυτοί/αυτές είναι ορισμένοι"" ""... μίας διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης, της εφαρμογής μίας δράσης της Εθνικής Στρατηγικής"" ""... της Πλατφόρμας Δράσης που της/του αποστέλλονται""" "07- Άρθρο 6 ""Τήρηση έμφυλων στατιστικών δεδομένων.""","Social Policy and Action Organization","Όπως αναφέραμε σε σχόλια μας σε άλλα άρθρα του κειμένου, α) στην πρόταση «κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο και κάθε Υπηρεσία, Αρχή και Οργανισμός» εισηγούμαστε όπως προστεθούν η Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Γραφείων των Επιτρόπων και Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς πιστεύουμε πως η ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου αφορά κάθε επίπεδο εξουσίας. β) Όσον αφορά τη συλλογή έμφυλων στατιστικών δεδομένων εισηγούμαστε να αναπτυχθεί και να εφαρμοστεί ένα κοινό ψηφιοποιημένο σύστημα που θα στηρίζεται σε επίκαιρα και καινοτόμα εργαλεία και μεθοδολογίες για συλλογή δεδομένων, βασισμένα στην αρχή της διαθεματικότητας. (Ιφιγένεια Κάτσιη, Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Δράσης-Social Policy and Action Organization)" "07- Άρθρο 6 ""Τήρηση έμφυλων στατιστικών δεδομένων.""","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Εκφράζουμε την άποψη ότι είναι δύσκολη η τήρηση έμφυλων στατιστικών δεδομένων, λόγω αφενός της έλλειψης των απαραίτητων εργαλείων και αφετέρου της πολυπλοκότητας λειτουργίας των διάφορων Οργανισμών." "08- Άρθρο 7 ""Ετήσια Έκθεση.""","Social Policy and Action Organization","Όπως έχουμε αναφέρει σε σχόλια μας σε άλλα άρθρα του κειμένου, στην πρόταση «κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο και κάθε Υπηρεσία, Αρχή και Οργανισμός» εισηγούμαστε όπως προστεθούν η Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Γραφείων των Επιτρόπων και Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς πιστεύουμε πως η ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου αφορά κάθε επίπεδο εξουσίας." "09- Άρθρο 8 ""Παρακολούθηση της εφαρμογής του Νόμου.""","Social Policy and Action Organization","Συμφωνούμε με το ΥΠΑΝ. Επίσης, όπως έχουμε αναφέρει σε σχόλια μας σε άλλα άρθρα του κειμένου, στην πρόταση «κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο και κάθε Υπηρεσία, Αρχή και Οργανισμός» εισηγούμαστε όπως προστεθούν η Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Γραφείων των Επιτρόπων και Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς πιστεύουμε πως η ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου αφορά κάθε επίπεδο εξουσίας." "09- Άρθρο 8 ""Παρακολούθηση της εφαρμογής του Νόμου.""","ΥΠΑΝ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο","Εκφράζεται η άποψη ότι από τον ρόλο της/του Επιτρόπου, έτσι όπως αυτός υπαγορεύεται από την παρακολούθηση της εφαρμογής του νόμου, προκύπτουν περιορισμοί, καθώς υπάρχουν εσωτερικοί κανονισμοί και διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης εφαρμογής πολιτικών ενσωμάτωσης της διάστασης του φύλου σε κάθε Υπουργείο, Υφυπουργείο, Υπηρεσία, Αρχή ή/και Οργανισμό δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Άρθρο 8. (γ) να διατυπωθεί η πρόταση ως: ""... τροποποιήσεις προς τον/την Υπουργό""."