Post,Author,Content "01 - Προοίμιο","Stephanie Stephanou","B. Είναι αναγκαίο να ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη της Επιτρόπου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ως προς τις πρόνοιες του Νομοσχεδίου που αφορούν την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τους πιστωτές." "01 - Προοίμιο","Stephanie Stephanou","A. Σημειώνουμε ότι από τις 25 διακριτικές ευχέρειες της Οδηγίας έχουν υιοθετηθεί από την Υπηρεσία οι 16 και σε σχέση με τις πλείστες διαφωνούμε ως προς την προσέγγιση της Υπηρεσίας , που επιφέρει περιορισμούς στους Πιστωτές , χωρίς να απαιτούνται στην Οδηγία. Ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμο όπως ετοιμασθεί Ανάλυση Αντικτύπου από το αρμόδιο Υπουργείο που να λαμβάνει υπόψη τον αντίκτυπο σε όλους τους εμπλεκομένους συμπεριλαμβανομένων της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και των πιστωτών. Επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μελετηθεί η μεταφορά των εν λόγω διακριτικών ευχερειών στα άλλα Κράτη Μέλη για σκοπούς level playing field και μη τοποθέτησης των κυπριακών τραπεζικών ιδρυμάτων σε μειονεκτική θέση." "03 - Πεδίο εφαρμογής","Stephanie Stephanou","Άρθρο 2(1)(ι): να διευκρινιστεί η έννοια της λέξης ‘πράγμα’ (στο αγγλικό κείμενο της Οδηγίας ‘item’). Για την αναφορά στην ίδια παράγραφο στην λέξη ‘ασφάλεια’ ισχύει το πιο πάνω σχόλιο." "03 - Πεδίο εφαρμογής","Stephanie Stephanou","Το άρθρο 2(1)(α) αναφέρεται σε ‘ασφάλεια’ ενώ η Οδηγία 2023/2225 αναφέρεται σε ‘security’. Η λέξη ασφάλεια δεν μπορεί να αποδώσει την έννοια της εξασφάλισης και έτσι εισηγούμαστε όπως αντικατασταθεί η λέξη ‘ασφάλεια’ με την λέξη ‘εξασφάλιση’." "03 - Πεδίο εφαρμογής","Stephanie Stephanou","Να διευκρινιστεί κατά πόσο περιλαμβάνει διευκολύνσεις με Δέσμευση Μετρητών." "04 - Ερμηνεία",SEDP,"Για σκοπούς πληρότητας του Νόμου, εισηγούμαστε να προστεθεί ορισμός για το «Ίδρυμα Πληρωμών» εκτός από τα ΑΠΙ. Επίσης, στον ορισμό του ΑΠΙ να προστεθεί και το «Πιστωτικό Ίδρυμα» εφόσον σε όλο το νομοσχέδιο οι αναφορές είναι σε «Πιστωτικό Ίδρυμα»." "06 - Απαγόρευση των διακρίσεων","Stephanie Stephanou","Να δοθεί ξεκάθαρη ερμηνεία του όρου «Διακρίσεις»" "07 - Διαφήμιση και εμπορία συμβάσεων πίστωσης","Stephanie Stephanou","Άρθρο 6(3): παρακαλούμε όπως διευκρινιστεί από που προκύπτει η εν λόγω υποχρέωση αφού δεν περιλαμβάνεται κάτι αντίστοιχο στην Οδηγία." "08 - Τυποποιημένες πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται στη διαφήμιση των συμβάσεων πίστωσης","Stephanie Stephanou","Άρθρο 7.(8)- - Να διευκρινιστούν οι περιπτώσεις που θίγονται τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών? Να δοθούν παραδείγματα. - - Να διευκρινιστεί κατά πόσον η Υπηρεσία θα εκδίδει ή αναμένεται να εκδώσει σχετικές Οδηγίες προς τούτο. - Διαφωνούμε με την υιοθέτηση της διακριτικής ευχέρειας της Οδηγίας για τις απαγορεύσεις στις διαφημίσεις που έχουν υιοθετηθεί στο άρθρο 7(8) του Νομοσχεδίου. Υπάρχει υφιστάμενο ολοκληρωμένο ισχυρό πλαίσιο για την εποπτεία των διαφημίσεων στον Περί Προστασίας Καταναλωτή Νόμο , που ακολουθούν οι Πιστωτές, έτσι δεν δικαιολογείται ή εν λόγω δυσανάλογη υπέρβαση στο Νομοσχέδιο." "08 - Τυποποιημένες πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται στη διαφήμιση των συμβάσεων πίστωσης","Stephanie Stephanou","Εισήγηση όπως εκδοθούν οδηγίες (αντίστοιχες με αυτές που έχουν εκδοθεί κάτω από το Μοrtgage Credit Directive) οι οποίες να καθορίζουν τα κριτήρια αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων ως η υποχρέωση που προκύπτει από το άρθρο 7(4) του νομοσχεδίου." "10 - Προσυμβατικές πληροφορίες","Stephanie Stephanou","Άρθρο 9. (6)- Δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Χρειάζονται περισσότερες από 2 σελίδες. 7(ια) Να διευκρινιστεί κατά πόσον θα αναφέρεται γραπτώς στον καταναλωτή ότι έχει γίνει έρευνα π.χ. στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ και τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας. 7ιε) Χρειάζονται Διευκρινήσεις." "10 - Προσυμβατικές πληροφορίες","Stephanie Stephanou","Άρθρο 9(2)- Οι αναφορές στον περί εξ Αποστάσεως Εμπορίας Χρηματοκοικονομικών Υπηρεσιών προς τους Καταναλωτές Νόμο θα πρέπει να διορθωθούν ανάλογα σε όλο το νομοσχέδιο δεδομένης της επικείμενης κατάργησης του." "11 - Προσυμβατικές πληροφορίες σε σχέση με τις συμβάσεις πίστωσης που αναφέρονται στο εδάφιο (4) του άρθρου 2","Stephanie Stephanou","- Άρθρο 10(6).. σε δύο σελίδες το πολύ. Πρακτικά δεν είναι εφικτή η απόδοση των απαιτούμενων πληροφοριών σε δύο σελίδες μόνο." "11 - Προσυμβατικές πληροφορίες σε σχέση με τις συμβάσεις πίστωσης που αναφέρονται στο εδάφιο (4) του άρθρου 2",SEDP,"Η υποχρέωση για προσυμβατική ενημέρωση, δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται, κατά την άποψή μας, στις συμβάσεις πίστωσης που εμπίπτουν στο εδάφιο 4 του άρθρου 2. Οι προσυμβατικές πληροφορίες έχει νόημα να δίδονται σε καταναλωτές με σκοπό να συγκρίνουν συγκρίσιμες πληροφορίες και να αποφασίσουν έχοντας υπόψη τους όλα τα δεδομένα καθώς και χρόνο να τα αξιολογήσουν, εάν επιθυμούν να προχωρήσουν με τη σύμβαση πίστωσης. Ο καταναλωτής που βρίσκεται ήδη ή είναι πιθανόν να περιέλθει σε αθέτηση υποχρεώσεών του από την αρχική σύμβαση πίστωσης, επιζητεί επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης ή αναδιάρθρωση της οφειλής, και βρίσκεται υπό στενά χρονοδιαγράμματα. Η διαδικασία προσυμβατικής πληροφόρησης συνεπώς, σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να ενεργήσει ενάντια στα συμφέροντα του." "12 - Επαρκείς εξηγήσεις","Stephanie Stephanou","- Άρθρο 11(1) Να διευκρινιστεί τι σημαίνει επαρκείς εξηγήσεις και τί σημαίνει συμπληρωματικές υπηρεσίες και ότι αναφέρεται στο σημείο (δ)." "12 - Επαρκείς εξηγήσεις",SEDP,"Εδάφιο (3) (α): Θεωρούμε ότι ο τρόπος που διατυπώνεται η υποχρέωση του πιστωτή να επεξηγήσει στον καταναλωτή το προϊόν που του προσφέρει απαιτώντας αυτό να γίνεται με «εξατομικευμένο τρόπο», ώστε ο καταναλωτής να αντιλαμβάνεται τις ενδεχόμενες συνέπειες στην οικονομική του κατάσταση, δημιουργεί μεγάλη ασάφεια και αβεβαιότητα στον πιστωτή καθώς ο όρος «εξατομικευμένος τρόπος» έχει έντονα υποκειμενική χροιά και συνεπώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο κατά πόσο μπορεί να αποδειχθεί ότι τελικά ήταν τέτοιος (εξατομικευμένος) και ότι ο καταναλωτής πράγματι αντιλήφθηκε τις ενδεχόμενες συνέπειες στην οικονομική του κατάσταση. Ενδεχομένως θα κινδυνεύει κάθε φορά ο πιστωτής να κατηγορηθεί εκ των υστέρων (δηλ. μετά την σύναψη της σύμβασης) ότι ο τρόπος που επεξήγησε το προϊόν (π.χ. ο υπάλληλος του) στον καταναλωτή δεν ήταν εξατομικευμένος και ότι με βάση το επίπεδο αντίληψης και/ή μόρφωσης και /ή ψυχολογικής κατάστασης κ.τ.λ. του καταναλωτή, αυτός δεν αντιλήφθηκε τις συνέπειες που θα είχε το προϊόν στην οικονομική του κατάσταση. Εδάφιο (3) (β): Θεωρούμε ότι ο τρόπος που διατυπώνεται η υποχρέωση του πιστωτή να προσαρμόζει κάθε φορά τον τρόπο με τον οποίο δίδονται οι επεξηγήσεις στο καταναλωτή στις ""συνθήκες υπό τις οποίες δίδεται η πίστωση και στην ανάγκη του καταναλωτή για βοήθεια λαμβάνοντας υπόψη τις γνώσεις και την εμπειρία που έχει ο καταναλωτής σχετικά με τις πιστώσεις καθώς και την φύση των επιμέρους πιστωτικών προϊόντων"" δημιουργεί ανασφάλεια καθώς δεν καθορίζεται κάποιο επίπεδο και/ή βαθμός αντικειμενικότητας βάσει του οποίου εάν λειτουργήσει ανάλογα ο πιστωτής θα θεωρείται ότι έπραξε έως έναν ικανοποιητικό βαθμό το καθήκον του. Αντίθετα τα κριτήρια είναι ρευστά και θα κινδυνεύει ο πιστωτής να κατηγορηθεί ότι δεν τήρησε την παρούσα επιταγή του Νόμου." "13 - Εξατομικευμένες προσφορές βάσει αυτοματοποιημένης επεξεργασίας","Stephanie Stephanou","Άρθρο 12.(1)(α)(β)- Να ενημερωθεί η Επίτροπος Προσωπικών Δεδομένων για το εν λόγω Νομοσχέδιο." "14 - Πρακτικές δέσμευσης και ομαδοποίησης","Stephanie Stephanou","Άρθρο 13.(1) -Χρειάζονται Διευκρινήσεις. Να δοθούν παραδείγματα." "16 - Συμβουλευτικές υπηρεσίες","Stephanie Stephanou","Άρθρο 15(5)- Αντιλαμβανόμαστε ότι θα πρέπει να εκδοθούν σχετικές οδηγίες σε περίπτωση επιβολής αυστηρότερων απαιτήσεων." "19 - Βάσεις δεδομένων","Stephanie Stephanou","Άρθρο 18(8)- Το άρθρο 19(8) της Οδηγίας διαλαμβάνει ότι τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι υπάρχουν διαδικασίες προσφυγής προκειμένου να διευκολύνονται οι αντιρρήσεις καταναλωτών στο περιεχόμενο βάσεων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών που μπορούν να λαμβάνονται από τρίτα μέρη μέσω της βάσης δεδομένων. Θεωρούμε ότι αυτή η υποχρέωση δεν αφορά μόνο στις διαδικασίες που θεσπίζουν οι πιστωτές για τις αντιρρήσεις των καταναλωτών αλλά πιθανόν και σε άλλα μέσα/φορείς όπου θα μπορούν να προσφύγουν ως η Οδηγία." "19 - Βάσεις δεδομένων","Stephanie Stephanou","Άρθρο 18.(β)- Υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης πιστωτών στις βάσεις δεδομένων άλλων κρατών?" "19 - Βάσεις δεδομένων","Stephanie Stephanou","Άρθρο 18.(1) (α)+ (β)- • Να ενημερωθεί/ληφθεί η σύμφωνος άποψη της Επιτρόπου Προσωπικών Δεδομένων. • Υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης πιστωτών άλλων κρατών στην κυπριακή βάση δεδομένων?" "21 - Πληροφορίες που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στη σύμβαση πίστωσης","Stephanie Stephanou","Άρθρο 20. (1) (κ) + (κα) - Διευκρινήσεις για περιγραφή διαδικασίας" "21 - Πληροφορίες που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στη σύμβαση πίστωσης","Stephanie Stephanou","Άρθρο 20. (1)(ιστ) …ανά ημέρα· - Διαφωνούμε με το ανά ημέρα, να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως: για την περίοδο χορήγησης μέχρι την ημερομηνία υπαναχώρησης." "24 - Όριο υπερανάληψης",SEDP,"Άρθρο 23 (5): Ως προς τις υποχρεώσεις του πιστωτή που χορηγεί όριο υπερανάληψης και συγκεκριμένα αυτές που περιλαμβάνονται στο άρθρο 23(5), το ερώτημα που προκύπτει είναι σε σχέση με την αναφορά «…τη δυνατότητα να αποπληρώσει το ποσό που πράγματι αναλήφθηκε…». Δηλαδή περιορίζεται το ποσό που ο πιστωτής μπορεί να απαιτήσει, σε περίπτωση μείωσης ή ακύρωσης ορίου στο ποσό που έλαβε ο χρεώστης/ καταναλωτής μόνο? Δηλαδή χωρίς τόκο ή και νόμιμα επιβληθείσες χρεώσεις? Άρθρο 23(6): Με βάση το εν λόγω άρθρο οι πιστωτές αξιολογούν την πιστοληπτική ικανότητα του καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας του καταναλωτή να προβεί σε αποπληρωμή αναληφθέντος ποσού, και σε περίπτωση που ο καταναλωτής αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες και υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να παρουσιάσει καθυστερήσεις, ο πιστωτής επικοινωνεί με τον καταναλωτή σύμφωνα με τις πρόνοιες της υποπαραγράφου (2) της παραγράφου (5) του Κώδικα Συμπεριφοράς της ΚΤΚ και παρέχει στον καταναλωτή βιώσιμο πρόγραμμα αποπληρωμής. Δεν συμφωνούμε με την υποχρέωση ο πιστωτής να παρέχει στον καταναλωτή βιώσιμο πρόγραμμα αποπληρωμής. Το όποιο πρόγραμμα αποπληρωμής δημιουργείται νοουμένου ότι ο δανειολήπτης είναι βιώσιμος και συνεργάσιμος. Ως έχουν διατυπωθεί το εν λόγω άρθρα, απορρέει η υποχρέωσή να δίνεται πάντα πρόγραμμα, ασχέτως αν ο δανειολήπτης είναι βιώσιμος ή συνεργάσιμος. Παρακαλούμε όπως διαγραφεί η αναφορά." "25 - Υπέρβαση",SEDP,"Άρθρο 24(6): Με βάση το εν λόγω άρθρο οι πιστωτές αξιολογούν την πιστοληπτική ικανότητα του καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας του καταναλωτή να προβεί σε αποπληρωμή αναληφθέντος ποσού, και σε περίπτωση που ο καταναλωτής αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες και υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να παρουσιάσει καθυστερήσεις, ο πιστωτής επικοινωνεί με τον καταναλωτή σύμφωνα με τις πρόνοιες της υποπαραγράφου (2) της παραγράφου (5) του Κώδικα Συμπεριφοράς της ΚΤΚ και παρέχει στον καταναλωτή βιώσιμο πρόγραμμα αποπληρωμής. Δεν συμφωνούμε με την υποχρέωση ο πιστωτής να παρέχει στον καταναλωτή βιώσιμο πρόγραμμα αποπληρωμής. Το όποιο πρόγραμμα αποπληρωμής δημιουργείται νοουμένου ότι ο δανειολήπτης είναι βιώσιμος και συνεργάσιμος. Ως έχει διατυπωθεί το εν λόγω άρθρο απορρέει η υποχρέωσή να δίνεται πάντα πρόγραμμα, ασχέτως αν ο δανειολήπτης είναι βιώσιμος ή συνεργάσιμος. Παρακαλούμε όπως διαγραφεί η αναφορά." "29 - Πρόωρη εξόφληση","Stephanie Stephanou","Άρθρο 28(6) -Διαφωνούμε με τη διακριτική ευχέρεια για τους περιορισμούς στην πρόωρη αποπληρωμή" "31 - Μέτρα για τον περιορισμό των χρεωστικών επιτοκίων, των συνολικών ετήσιων πραγματικών επιτοκίων ή του συνολικού κόστους της πίστωσης για τον καταναλωτή","Stephanie Stephanou","Ανεξαρτήτως των πιο πάνω , σε περίπτωση που η Κεντρική Τράπεζα θα προχωρήσει με την θέσπιση μέτρων, απαγορεύσεων και περιορισμών σε σχέση με την χρέωση επιτοκίων, θα πρέπει τυχόν μέτρα να οριστικοποιηθούν πριν την έναρξη ισχύος του Νόμου έτσι ώστε να δοθεί εύλογος χρόνος στα πιστωτικά ιδρύματα να συμμορφωθούν. Επομένως, αν θα πρέπει να ληφθεί η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής, θα πρέπει η έκθεση που αναφέρεται στο άρθρο 30(2) να υποβληθεί προηγουμένως για τους λόγους που αναφέρουμε ανωτέρω." "31 - Μέτρα για τον περιορισμό των χρεωστικών επιτοκίων, των συνολικών ετήσιων πραγματικών επιτοκίων ή του συνολικού κόστους της πίστωσης για τον καταναλωτή","Stephanie Stephanou","Άρθρο 30(1) (β) -διαφωνούμε με την ενάσκηση της διακριτικής ευχέρειας για περιορισμούς σε ‘ειδικές επιβαρύνσεις’ στα πιστωτικά ιδρύματα . Ανεξαρτήτως του τελευταίου, ο όρος ‘ειδικές επιβαρύνσεις’ θα πρέπει να διευκρινιστεί για σκοπούς νομικής ευκρίνειας." "31 - Μέτρα για τον περιορισμό των χρεωστικών επιτοκίων, των συνολικών ετήσιων πραγματικών επιτοκίων ή του συνολικού κόστους της πίστωσης για τον καταναλωτή","Stephanie Stephanou","Άρθρο 30.1) (α)- Η Κεντρική Τράπεζα θεσπίζει μέτρα, όπως ανώτατα όρια, … Να διευκρινιστεί πώς θα καθορίζονται τα ανώτατα όρια." "31 - Μέτρα για τον περιορισμό των χρεωστικών επιτοκίων, των συνολικών ετήσιων πραγματικών επιτοκίων ή του συνολικού κόστους της πίστωσης για τον καταναλωτή",SEDP,"Άρθρο 30(1)(β): Διαφωνούμε με την εν λόγω πρόνοια, με δεδομένο ότι θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια των επιβαρύνσεων / τελών, τότε οι πιστωτικοί φορείς θα πρέπει να μπορούν να ορίζουν ελεύθερα την τιμολογιακή τους πολιτική." "32 - Υποχρεώσεις επαγγελματικής δεοντολογίας κατά την παροχή πίστωσης σε καταναλωτές","Stephanie Stephanou","Άρθρο 31(4)- Διαφωνία με την ενάσκηση της διακριτικής ευχέρειας να απαγορεύουν τις προμήθειες που καταβάλλονται από τον πιστωτικό φορέα στον μεσίτη πιστώσεων" "32 - Υποχρεώσεις επαγγελματικής δεοντολογίας κατά την παροχή πίστωσης σε καταναλωτές",SEDP,"Υιοθετήθηκε η διακριτική ευχέρεια που παρέχει το αρθ.32 (4) και (5) της Οδηγίας. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε να επιτρέπονται οι προμήθειες σε τέτοιες περιπτώσεις, νοουμένου ότι γίνεται αποκάλυψη ότι αυτές καταβάλλονται. Σε περίπτωση που το άρθρο θα παραμείνει ως έχει, προτείνουμε την αντικατάσταση στο εδάφιο 2 της λέξης «εμποδίζει» με την λέξη «επηρεάζει»." "33 - Απαιτήσεις γνώσεων και ικανοτήτων του προσωπικού","Stephanie Stephanou","Άρθρο 32.(3)-. Να δοθούν Διευκρινήσεις." "35 - Υπερημερία και μέτρα ανεκτικότητας","Stephanie Stephanou","Άρθρο 34(4) Διαφωνία με την εξάσκηση της εν λόγω διακριτικής ευχέρειας όπου ‘Οι πιστωτές δύναται να καθορίσουν και να επιβάλουν επιβαρύνσεις στον καταναλωτή λόγω αθέτησης υποχρέωσης, υπό τη μορφή επιτοκίου υπερημερίας, οι οποίες να μην είναι μεγαλύτερες από το αναγκαίο για την αποζημίωση του πιστωτή για τα έξοδα στα οποία υποβλήθηκε λόγω της αθέτησης της υποχρέωσης’." "35 - Υπερημερία και μέτρα ανεκτικότητας","Stephanie Stephanou","Άρθρο 34(2)- νομοτεχνικά είναι λανθασμένη η αυτούσια καταγραφή του αντίστοιχου άρθρου της Οδηγίας καθώς ο σκοπός του άρθρου της Οδηγίας 35(2) είναι να αποτυπωθεί στην εθνική νομοθεσία ξεκάθαρα ότι η υφιστάμενη σχετική κανονιστική ρύθμιση (Κώδικας Συμπεριφοράς της ΚΤΚ) εφαρμόζεται και υπερισχύει του άρθρου 34 του Νομοσχεδίου. Θα πρέπει να μπει ρητά αυτή η αναφορά για σκοπούς νομικής ευκρίνειας και σωστής καθοδήγησης στις Τράπεζες." "37 - Αδειοδότηση, εγγραφή σε μητρώο και εποπτεία ιδρυμάτων άλλων από πιστωτικά ιδρύματα και άλλων από ιδρύματα πληρωμών",SEDP,"Άρθρο 36(2): Να προστεθούν οι Εταιρείες Εξαγοράς Πιστώσεων και οι Διαχειριστές Πιστώσεων που λειτουργούν σύμφωνα με τον περί Αγοραπωλησίας Πιστωτικών Διευκολύνσεων και για Συναφή Θέματα Νόμο και τον περί Διαχειριστών Πιστώσεων και Αγοραστών Πιστώσεων και για Συναφή Θέματα Νόμο. Επίσης να προστεθούν τα Μη Πιστωτικά Ιδρύματα τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τον περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμο." "41 - Αρμόδιες αρχές","Stephanie Stephanou","Αρθρο 40 (7) (α) -Διαφωνία με την συμπερίληψη της διακριτικής ευχέρειας της Οδηγίας στην 41(9) που παρέχει διακριτική ευχέρεια στα Κράτη Μέλη να χορηγούν στις εθνικές αρχές εξουσίες παρέμβασης επί προϊόντων όταν τα πιστωτικά προϊόντα είναι επιζήμια για τους καταναλωτές και πρέπει να αποσυρθούν." "43 - Εξουσίες των αρμόδιων αρχών σε σχέση με έρευνες και ελέγχους",SEDP,"Άρθρο 42(1): Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με τις εκεί εξουσίες καθότι κρίνονται υπερβολικές για σκοπούς του παρόντος Νόμου και ειδικά οι εξουσίες στις παραγράφους (α), (β), (δ), και (ζ) αντιστοίχως για διενέργεια επιτόπιων επιθεωρήσεων και ερευνών, την κατάσχεση κάθε πληροφορίας και εγγράφου, τη δυνατότητα να ζητεί βιβλία και στοιχεία που περιλαμβάνουν τον εντοπισμό των χρηματοοικονομικών ροών και/ή των ροών δεδομένων και/ή τη διαπίστωση της ταυτότητας των προσώπων που συμμετέχουν σε χρηματοοικονομικές ροές και/ή ροές δεδομένων, και τη διαπίστωση των στοιχείων τραπεζικού λογαριασμού. Αυτές οι εξουσίες δίνονται σε εποπτικές αρχές για την γενική εποπτεία χρηματοοικονομικών εργασιών για θέματα προληπτικής εποπτείας, τήρησης ίδιων κεφαλαίων, συμμόρφωσης με νομοθεσία ξεπλύματος παράνομου χρήματος και άλλων συναφών θεμάτων. Κρίνονται όμως δυσανάλογες για σκοπούς συμμόρφωσης με το Νόμο καταναλωτικής πίστης. Επίσης τίθενται ζητήματα τραπεζικού απορρήτου." "45 - Ανάληψη δεσμεύσεων",SEDP,"Άρθρο 44(2): Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με την δημοσιοποίηση της ανάληψης δέσμευσης." "49 - Έκδοση διαταγμάτων από δικαστήριο",SEDP,"Άρθρο 48: Εκφράζουμε την έντονη διαφωνία μας με τα άρθρα 48-49, τα οποία κρίνονται υπερβολικά και μάλλον τιμωριτικά. Θεωρούμε ότι η επιβολή διοικητικών προστίμων είναι ήδη σημαντικός μοχλός πίεσης για συμμόρφωση με το Νόμο. Σημειώνεται δε ότι σε κανένα άλλο Νόμο που αφορά εποπτευόμενες οντότητες και που προβλέπει για συγκεκριμένο τύπο πληροφόρησης και συμβάσεων (όπως λόγου χάρη ο Περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών Νόμος του 2017-2024 και ο περί της Παροχής και Χρήσης Υπηρεσιών Πληρωμών και Πρόσβασης στα Συστήματα Πληρωμών Νόμος του 2018-2023) αποτελεί λόγο απομείωσης οφειλής ή ακυρότητας της σύμβασης η μη συμμόρφωση με τον σχετικό Νόμο. Σημειώνεται δε ότι ο Περί Συμβάσεων Νόμος (ΚΕΦ. 149), το αστικό δίκαιο κα το δίκαιο του αθέμητου πλουτισμού με βάση το δίκαιο της επιείκειας ρυθμίζουν με πλούσια νομολογία (του ΗΒ και της Δημοκρατίας) τα θέματα αποζημιώσεων / αποκατάστασης / ακύρωσης συμβάσεων. Θεωρούμε λάθος να υπάρξει παρέμβαση στο δίκαιο των συμβάσεων όπως έχει αναπτυχθεί κάτω από το κοινό δίκαιο και όπως το γνωρίζουμε και το ασκούμε." "50 - Θεραπείες",SEDP,"Άρθρο 49: Ως το σχόλιο στο άρθρο 48." "51 - Παράλειψη συμμόρφωσης, παρακώληση αρμόδιων αρχών και παροχή ψευδών στοιχείων",SEDP,"Άρθρο 50: Διαφωνούμε με την ποινική ευθύνη του άρθρου 50 (και την επέκτασή του επί φυσικών προσώπων για παραβάσεις νομικών προσώπων στο άρθρο 51), καθότι κρίνεται άκρως δυσανάλογο μέτρο. Δεν πρόκειται για παραπτώματα παρεμπόδισης της δικαιοσύνης ή κατάχρησης αγοράς ή AML. Είναι πιο αναλογικό και ορθό κατά την άποψή μας η επιβολή προστίμων μέσω διοικητικής διαδικασίας. Ο περί Συμβάσεων Πίστωσης για Καταναλωτές σε σχέση με Ακίνητα που προορίζονται για Κατοικία δεν περιλαμβάνει ποινικές διατάξεις." "52 - Ευθύνη φυσικών προσώπων για παραβάσεις νομικών προσώπων",SEDP,"Άρθρο 51: Ως το σχόλιο στο άρθρο 50. Θεωρούμε πολύ αυστηρή την επιβολή ποινικών μέτρων και κατά των φυσικών προσώπων για παραβάσεις νομικών προσώπων (στην ίδια βάση ως τα σχόλια μας πιο πάνω)." "59 - Κατάργηση και μεταβατικές διατάξεις",SEDP,"Άρθρο 58: Eίναι σημαντικό να δοθεί επαρκής χρόνος μετά τη ψήφιση του Νόμου για συμμόρφωση." "63 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III","Stephanie Stephanou","Μέρος 1, Παράρτημα ΙΙΙ- Να μας δοθούν παραδείγματα με αριθμούς και συνοδευτικά έγγραφα εξίσωσης,"