Post,Author,Content "03 - Τροποποίηση του άρθρου 3 του βασικού νόμου.","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Συμφωνούμε με την προτεινόμενη τροποποίηση και εισηγούμαστε επιπλέον όπως, (α) αφαιρεθεί η λέξη «ψυχική βλάβη» και προστεθεί η λέξη «ψυχολογική βία» σύμφωνα με το Νόμο του 2021 (Ν. 115(I)/2021). (β) επίσης, όπως προστεθεί η φράση «παρενόχληση ή παρενοχλητική παρακολούθηση» σύμφωνα με το Νόμο του 2021 (114(I)/2021)." "04 - Τροποποίηση του άρθρου 21 του βασικού νόμου με πλαγιότιτλο «Διάταγμα απομάκρυνσης θύματος».","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Συμφωνούμε με την προτεινόμενη τροποποίηση και εισηγούμαστε επιπλέον όπως, «Νοείται περαιτέρω ότι στην περίπτωση που παιδί είναι παρών κατά τη διάπραξη του αδικήματος ή αφορά και το παιδί, ή η διάπραξη του αδικήματος επιφέρει αρνητικό αντίκτυπο στην ομαλή διαβίωση και ανάπτυξη του παιδιού που διαμένει με το γονέα που είναι θύμα, το διάταγμα του Δικαστηρίου δύναται να περιλαμβάνει και την απομάκρυνση του παιδιού μαζί με το γονέα που είναι θύμα.» Σημειώνεται ότι μαζί με την πιο πάνω προτεινόμενη τροποποίηση, πιθανόν να χρειάζεται να τροποποιηθεί το Άρθρο 3(3) «Έvvoια της βίας και πεδίo εφαρμoγής της» του Νόμου 119(I)/2000, ως ακολούθως, (3) Πράξη ή συμπεριφορά η οποία συνιστά βία, με βάση τα εδάφια (1) και (2) του άρθρου αυτού, ή αδίκημα, με βάση τα άρθρα 174, 175 και 177 του Ποινικού Κώδικα που περιλαμβάνει παιδί θεωρείται βία η οποία ασκείται εναντίον του εν λόγω παιδιού όταν: (α) Ο ύποπτος ή κατηγορούμενος κατευθύνει οποιαδήποτε πράξη ή συμπεριφορά βίας σε ένα παιδί, ή (β) Ο ύποπτος ή κατηγορούμενος χρησιμοποιεί ένα παιδί για να κατευθύνει οποιαδήποτε πράξη ή συμπεριφορά βίας σε ενήλικο θύμα, ή (γ) Ένα παιδί βλέπει ή ακούει ή είναι παρόν κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε πράξης ή συμπεριφοράς βίας που ο ύποπτος ή κατηγορούμενος κατευθύνει στο ενήλικο θύμα, ή (δ) Οποιαδήποτε πράξη ή συμπεριφορά του υπόπτου ή κατηγορούμενου, είναι πιθανόν να επηρεάσει αρνητικά ή να έχει οποιοδήποτε αρνητικό αντίκτυπο σε παιδί που συνήθως διαμένει με το ενήλικο θύμα ή τον κατηγορούμενο ή (ή και τους δύο). Οι εν λόγω πράξεις ή συμπεριφορές συνιστούν αδίκημα βίας σε παιδί τιμωρούμενες με βάση το εδάφιο (4) του άρθρου αυτού. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αποδείξεις ότι ένα παιδί είχε οποιαδήποτε επίγνωση ή κατανόηση ή επηρεαστεί αρνητικά από οποιασδήποτε πράξη ή συμπεριφορά βίας που ασκήθηκε από τον ύποπτο ή κατηγορούμενο. Τα στοιχεία από μία και μόνο πηγή επαρκούν για να αποδειχθεί ότι το εν λόγω αδίκημα. Η εν λόγω προτεινόμενη τροποποίηση προέρχεται/ βασίζεται ως καλή πρακτική από το νομοθετικό πλαίσιο της Σκωτίας (https://www.legislation.gov.uk/asp/2018/5/section/5)." "05 - Τροποποίηση του άρθρου 22 του βασικού νόμου με πλαγιότιτλο «Προσωρινό διάταγμα απομάκρυνσης θύματος».","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Σημείο (2) (2) Το Δικαστήριο δύναται, έπειτα από μονομερή (ex parte) αίτηση του θύματος,....που θα αποφασίσει το Δικαστήριο, καθώς και οποιασδήποτε μορφής παρενόχληση ή παρενοχλητική παρακολούθηση όπως αυτή ορίζεται στο Νόμο του 2021 (114(I)/2021), μέχρις ότου καταχωριστεί και εκδικαστεί ποινική υπόθεση εναντίον του υπόπτου για αδίκημα βίας κατά γυναίκας. Σημείο (6) Αναφορικά με το σημείο (6), η αύξηση των 24 ημερών σε 60 μπορεί να διευκολύνει το έργο της Αστυνομίας, ωστόσο ταλαιπωρεί/ επαναθυματοποιεί περαιτέρω τα θύματα. Αν συνυπολογίσει κανείς ότι στην πράξη δεν εφαρμόζεται το άρθρο 15 για «Ταχεία Εκδίκαση», συν το υψηλό ποσοστό απόσυρσης των θυμάτων βίας στο Δικαστήριο. Η αύξηση των ημερών μέχρις ότου καταχωρηθεί η υπόθεση ποινικής δίωξης δυσχεραίνει την όλη κατάσταση. Συνεπώς, εισηγούμαστε την παραμονή των 24 ημερών και στις δύο νομοθεσίες." "06 - Τροποποίηση άρθρου 23 του βασικού νόμου με πλαγιότιτλο «Διάταγμα αποκλεισμού κατηγορουμένου» .","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Γίνεται εισήγηση όπως, Σημείο (1) (1) Το Δικαστήριο έπειτα από αίτηση του θύματος,.....χώρο τον οποίο θα αποφασίσει, καθώς και οποιασδήποτε μορφής παρενόχληση ή παρενοχλητική παρακολούθηση όπως αυτή ορίζεται στο Νόμο του 2021 (114(I)/2021)." "07 - Προσθήκη νέου άρθρου 23Α με πλαγιότιτλο «Προσωρινό διάταγμα αποκλεισμού υπόπτου ή κατηγορουμένου».","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Γίνεται εισήγηση όπως, Σημείο (1) (1) Το Δικαστήριο δύναται, έπειτα από μονομερή (ex parte) αίτηση του θύματος, ή μέλους της οικογένειας,....που θα αποφασίσει το Δικαστήριο, καθώς και οποιασδήποτε μορφής παρενόχληση ή παρενοχλητική παρακολούθηση όπως αυτή ορίζεται στο Νόμο του 2021 (114(I)/2021), μέχρις ότου καταχωριστεί και εκδικαστεί ποινική υπόθεση εναντίον του υπόπτου για αδίκημα δυνάμει των προνοιών του παρόντος νόμου. Σημείο (5) Αναφορικά με το σημείο (5), η αύξηση των 24 ημερών σε 60 μπορεί να διευκολύνει το έργο της Αστυνομίας, ωστόσο ταλαιπωρεί/ επαναθυματοποιεί περαιτέρω τα θύματα. Αν συνυπολογίσει κανείς ότι στην πράξη δεν εφαρμόζεται το άρθρο 15 για «Ταχεία Εκδίκαση», συν το υψηλό ποσοστό απόσυρσης των θυμάτων βίας στο Δικαστήριο. Η αύξηση των ημερών μέχρις ότου καταχωρηθεί η υπόθεση ποινικής δίωξης δυσχεραίνει την όλη κατάσταση. Συνεπώς, εισηγούμαστε την παραμονή των 24 ημερών και στις δύο νομοθεσίες." "10 - Προσθήκη νέου άρθρου 14Α με πλαγιότιτλο «Εφαρμογή των διατάξεων άλλων νόμων».","Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ)","Γίνεται εισήγηση όπως προστεθεί, (ζ) Ο περί Σχέσεων Γονέων και Τέκνων Νόμος»."