Post,Author,Content "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ο ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024»",MariosCharalambous,"Εμείς που σταματήσαμε πλέον να είμαιστε αυτοεργοδοτούμενοι γιατί πληρώσαμε ακριβά τις συνέπειες των ζημιών από το Χρηματηστήριο, το Μαρί και το κούρεμα, εφόσον η δουλειά μας πήγε στα τάρταρα, λόγω των ζημιών των πελατών μας, είμαστε φορτωμένοι με χρέη στις Κ/Α με τεράστια ποσά σαν πρόστιμα και επιβαρύνσεις. Ακόμη και αν πληρώνουμε μέσω του συστήματος των δόσεων το οποίο προνοεί εάν εξοφλήσεις το ποσό να σου αφαιρεθούν τόκοι και επιβαρύνσεις, δεν έχουμε τη δύναμη να το πράξουμε με αποτέλεσμα στο τέλος να πληρώσουμε και όλες αυτές τις υπέρογκες αυξήσεις και χρεώσεις. Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα από την υπηρεσία να μας αφαιρέσει αυτά τα ποσά αν πληρώσουμε το ποσό το οποίο ισοδυναμεί στο ΚΑΘΑΡΟ υπόλοιπο που χρβωστούμε, γιατί δε γίνεται μια απόφαση να χαριστούν αυτές οι χρεώσεις να μας μείνει το ποσό το καθαρό για να ελαφρυνθούμε και εμείς. Σαν αυτοεργοδοτούμενοι, για χρόνια, δεν μπορύσαμε, ούτε να αρρωστήσουμε, ούτε να κάτσουμε άδεια, ούτε τίποτα. Επίσης θεωρώ ότι η καλλιτεχνική χορηγεία θα μπορούσε να δωθεί και σε καλλιτέχνες οι οποίοι για τους πιο πάνω λόγους σταμάτησαν πλέον να αυτοεργοδοτούνται και προχώρησαν σαν υπαλλήλοι με εξευτελιστικούς μισθούς για να επιβιώσουν. Επίσης θα συμφωνήσω με την κοπέλα πιο πάνω, τα κοντήλια να βρεθούν εφόσον κοπούν οι διπλές και τριπλές συντάξεις." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ο ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024»","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","Στο προοίμιο αναφέρεται ο όρος “τέχνη” αρκετά συχνά και θα προτείναμε όπου αναφέρεται να αλλάξει σε “καλλιτεχνική δημιουργία” ώστε να είναι πιο συμπεριληπτικό και σε παρεμφερή επαγγέλματα. Επίσης όπου αναφέρεται ο όρος “καλλιτέχνης” να γίνει “Δημιουργός” ή “Δημιουργικός Επαγγελματίας”. Επίσης στο Προοίμιο εισηγούμαστε να μπει και “ΕΠΕΙΔΗ η σημασία της συμβολής των δημιουργών στον πολιτιστικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό εμπλουτισμό της Κύπρου είναι καθοριστική”. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει άμεσα δια ζώσης διαβούλευση με όλους τους Συνδέσμους και ενδιαφερόμενους!! Η γενικότερη τοποθέτηση μας είναι ότι η παρούσα πρόταση δεν συμπεριλαμβάνει την εξασφάλιση των κοινωνικών προνοιών και σύνταξης όπως μελετήθηκαν και προωθήθηκαν γραπτώς από όλους τους συνδέσμους στο τμήμα των τέως Πολιτιστικών Υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια. Το 2020 όλοι οι σύνδεσμοι είχαμε στείλει προτάσεις που ανέφεραν: - τη δημιουργία ξεχωριστών Νομοσχέδιων ανάλογα με τον κάθε κλάδο ώστε να συμπεριλαμβάνονται οι ιδιαιτερότητες του κάθε κλάδου. να μην υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ καλλιτεχνών οι οποίοι βιοπορίζονται και με άλλους τρόπους και καλλιτεχνών οι οποίοι απασχολούνται αποκλειστικά στο δημιουργικό τους επάγγελμα. Να υπάρχει πρόνοια σύνταξης. Να καλύπτονται παρεμφερή επαγγέλματα όπως τεχνικοί Τα σχόλια και οι εισηγήσεις μας θα σταλούν με επίσημη επιστολή κα αναλυτικότερα, ηλεκτρονικά στο diavouleusi@culture.gov.cy και στο Υφ. Πολιτισμού." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ο ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024»","Lia Lapithi","Μιας και δεν σχολίασε κανίς σε αυτή την πλατφόρμα, παρόλο που γίνονται πολλές συζητήσεις για το θέμα, αρχίζω εγώ: Το νομοσχέδιο να καλύψει τα εξής: (α) τον τρόπο προσδιορισμού του τρόπου που αναγνωρίζεται σαν καλλιτέχνης. Ίσως αν οι κύριες επαγγελματικές οργανώσεις απέστελλαν τους εσωτερικούς κανονισμούς τους για τον τρόπο με τον οποίο δέχονται εγγραφές νέων μελών τους, και έχοντας υπόψη αυτούς, οι αρχές να ετοιμάσουν τους δικούς τους. (β) Κοινωνικές ασφαλίσεις, και σύνταξη: Να οριστεί μια ελάχιστη σύνταξη για τους καλλιτέχνες έστω και αν δεν καταθέτουν κατά την επαγγελματική τους καριέρα. Φυσικά αν καταθέτουν τότε η σύνταξη τους να αναπροσαρμόζεται ανάλογα. Επίσης να υπάρχει τρόπος για εξαιρετικές περιπτώσεις καλλιτεχνών που θα θέλει το κράτος να τους τιμήσει με κάτι πέραν από τα πιο πάνω, για τις οποίες να υπάρχει σχετική επιτροπή για πρόταση και έγκριση. Πρόταση είναι όπως τα λεφτά που θα εξοικονομηθούν από την διακοπή των διπλών και τριπλών συντάξεων ψηλών αξιωματούχων της κυβέρνησης να διατεθούν προς το ταμείο κοινωνικών ασφαλίσεων των καλλιτεχνών που το έχουν ανάγκη για να μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο τους." "01 - Συνοπτικός τίτλος","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","Ένα από τα σχόλια που είχαμε δώσει το 2020 ήταν ""Εισήγηση για αντικατάσταση του όρου «καλλιτέχνης» με τον όρο «δημιουργικός επαγγελματίας» (creative professional)"" για να καλύπτει περισσότερους δημιουργικούς κλάδους." "02 - Ερμηνεία.","Actors Union Cyprus","Πρέπει να προστεθεί και η ερμηνεία του «μισθωτού». Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το ποιος είναι ο εργαζόμενος. Επίσης στην ερμηνεία του “καλλιτέχνη” πρέπει να αφαιρεθεί το ‘είτε μερικώς’ ως προς την απασχόληση του ατόμου. Επαγγελματίας είναι το άτομο που έχει ως σταθερή εργασία και βιοπορίζεται από το επάγγελμα του." "02 - Ερμηνεία.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","«πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας» και «καλλιτεχνική δραστηριότητα» (γ) Εφαρμοσμένες Τέχνες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα: τη γραφιστική, την εικονογράφηση, τη δημιουργία κινουμένων σχεδίων (animation), τον σχεδιασμό ενδυμάτων και αντικειμένων· : οποσδήποτε πρέπει να προστεθεί: ""και σχεδιαστή πολυμέσων και οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας εντάσσεται ως νέος κλάδος και ορίζεται ως νέες πρακτικές από τις αναγνωρισμένες σχολές εφαρμοσμένων τεχνών.""" "02 - Ερμηνεία.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","Στον όρο ""καλλιτέχνης"": Στην παράγραφο αυτή θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι εφαρμοσμένες τέχνες και άλλες μορφές τέχνης, όχι μόνο οι Παραστατικές. Επαναλαμβάνουμε την σημαντικότητα ο όρος “καλλιτέχνης"" να επανεξεταστεί να μετατραπεί σε ""δημιουργικός επαγγελματίας”" "03 -Πεδίο εφαρμογής","Actors Union Cyprus","Άρθρο 3 (γ) Θα πρέπει να ενταχθούν και οι μισθωτοί. Το επάγγελμα του ηθοποιού αναγνωρίζεται ως αυτό της μισθωτής εργασίας." "05 - Προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","ENOSI MOUSIKON KYPROU","Όσον αφορά τον κλάδο των επαγγελματιών μουσικών, να πληρούν μόνο δύο (2) από τα εννιά (9) σημεία, διότι τα πέντε από τα εννέα δεν καλύπτουν και δεν αφορούν τον κλάδο των μουσικών. Το νομοσχέδιο δεν καλύπτει το ποιος είναι καλλιτέχνης και είναι προβληματικό να το ορίζει το νομοσχέδιο. Οι προϋποθέσεις που θέτει δεν είναι σχετικές με το σήμερα. Στο σημείο 2α (σχετικά με την δημόσια παρουσίαση), να μπει διευκρίνιση ότι νοείται ότι προλαμβάνει δημόσια παρουσίαση και σε ψηφιακές πλατφόρμες." "05 - Προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Actors Union Cyprus","Άρθρο 5: 2.(δ) Πρέπει ξεκάθαρα να ενταχθεί πώς είναι της Τάξης των Γραμμάτων και Τεχνών. 2.(η) Να ενταχθεί ο όρος του πτυχίου ή διπλώματος τριετούς τουλάχιστον φοίτησης σε ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα σπουδών." "05 - Προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","2 (α) ""Δημόσια Παρουσίαση"" : Να αναφέρουμε ότι η δημόσια παρουσίαση όσον αφορά τις εφαρμοσμένες τέχνες ως επί το πλείστον δεν είναι απαραίτητα έκθεση ή παράσταση. Μπορεί να είναι έντυπο ή ψηφιακό υλικό που παράχθηκε για πελάτη, να παρουσιάζεται σε έκθεση, σε εκδήλωση, σε ψηφιακές πλατφόρμες κ.ά. Πολλές φορές η εργασία δημιουργικών επαγγελματιών αφορά πελάτες και όχι προσωπική χρήση οπότε αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί." "05 - Προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Christos Ioannides","Θεωρώ ότι στο μέρος 2(α), οι δύο δημόσιες παρουσιάσεις έργου στα τρία χρόνια δεν ανταποκρίνεται επιτυχώς στην πραγματικότητα της Κύπρου. Ίσως πρέπει να γίνει μια στατιστική μελέτη πρώτα; Καλό θα ήταν, κατ’ εμένα, να χρησιμοποιήσουμε αυτούς τους καινούργιους νόμους κατοχύρωσης του επαγγέλματος του καλλιτέχνη για να βοηθήσουμε τους καλλιτέχνες της Κύπρου να γίνουν ορατοί και να συμβάλουν στην πολιτιστική ζωή της χώρας. Με το να βάλουμε το περιθώριο τόσο στενό (δύο παρουσιάσεις στα τρία χρόνια) αναπόφευκτα δεν θα δοθεί η ευκαιρία στους καλλιτέχνες που κάνουν 2 και 3 δουλειές για να επιβιώσουν (που στην πραγματικότητα είναι οι περισσότεροι καλλιτέχνες στην Κύπρο) να επωφεληθούν της καινούργια νομοθεσίας. Επίσης για να γίνει αποδεχτός κάποιος σε κλάδο καλών και εφαρμοσμένων τεχνών πανεπιστήμιου χρειάζεται καλλιτεχνικά προσόντα και για να αποκτήσει το πτυχίο του αυτά τα προσόντα του πρέπει να είναι ενός επιπέδου και άνω. Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποκτήσει πτυχίο καλών και εφαρμοσμένων τεχνών. Οπότε με ξενίζει το γεγονός ότι ο τίτλος “καλλιτέχνης” δεν δίνετε αυτόματα στους κατόχους πανεπιστημιακών πτυχίων σε κλάδους των καλών και εφαρμοσμένων τεχνών. Είναι λες και έρχεται η Κυπριακή δημοκρατία και μας αφαιρεί το τίτλο του καλλιτέχνη που με κόπο αποκτήσαμε ή μας διαγράφει το πτυχίο ή μας το κρίνει αδιάφορο, το βλέπει αφ’ υψηλού η κάτι, δεν ξέρω, κάπως δεν μου ακούγετε εντάξει." "06 - Αίτηση για εγγραφή στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Actors Union Cyprus","Άρθρο 6: 1. Εισηγούμαστε όπως ενταχθεί και πως το σχετικό τέλος να καθορίζεται μετά από διάλογο με τους Συνδέσμους Καλλιτεχνών. 2. Εισηγούμαστε όπως ενταχθεί στο τέλος της παραγράφου κατόπιν συνεννόησης με τα Σωματεία, Συντεχνίες ή Ίδρυμα του κάθε Καλλιτεχνικού πεδίου δραστηριότητας." "07 - Ειδικοί εμπειρογνώμονες σε πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας.",Marina,"Εντάσσονται οι ακαδημαϊκοί και εξαιρούνται πρακτικοί, εντάσσονται άτομα που αναλύουν αλλά όχι άτομα που παράγουν, άτομα όπως πολιτιστικοί διαχειριστές, δημιουργοί πολιτιστικών προγραμμάτων, καλλιτεχνικοί διευθυντές, δραματολόγοι που καθορίζουν ρεπερτόριο, άτομα που εργάζονται με τις τέχνες, άτομα που ""Αναλαμβάνουν την οργάνωση ή τον συντονισμό της παραγωγής εκδηλώσεων στο οικείο πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας"" αλλά δεν είναι πανεπιστημιακοί. Γιατί; Γιατί το ένα και όχι το άλλο; Γενικά πιστεύω πως θα πρέπει να λυθεί το εξής βασικό θέμα με το νομοσχέδιο: Δεν μπορεί ένας όρος να περικλείει με μονοκοντυλιά όλους όσοι εργάζονται στον τομέα του πολιτισμού ΚΑΙ όσους πρέπει να λαμβάνουν επιδόματα ΚΑΙ όσους δικαιούνται να ονομάζονται καλλιτέχνες. Κατά την ταπεινή μου γνώμη θα πρέπει να υπάρξει αναγνώριση των Πολιτιστικών Δημιουργών, ως ευρεία ομάδα που να συμπεριλαμβάνει και να αναγνωρίζει όλους όσοι εργάζονται στον τομέα του Πολιτισμού, και μετά να υπάρξουν υποκατηγορίες, στις οποίες θα υπάρξουν οι διαφοροποιήσεις και θα αναγνωριστούν τα διαφορετικά δικαιώματα, όπως οι εργαζόμενοι στον χώρο του πολιτισμού (πχ στο θέατρο οι τεχνικοί θεάτρου, ή οι θεατρικοί διαχειριστές), οι καλλιτεχνικοί δημιουργοί (που αναγνωρίζονται ως οι δημιουργοί καλλιτεχνικού προϊόντος, που το υπογράφουν) και εμπειρογνώμονες τέχνης που μπορεί να μην έχουν καλλιτεχνική δραστηριότητα αλλά ακαδημαϊκή όπως την περιγράφετε πιο πάνω. Ή να ξεχωρίσουν τα νομοσχέδια ώστε να μην προσπαθούμε με ένα να λύσουμε όλα τα προβλήματα, αλλά να εστιάζει το καθένα σε διαφορετική ανάγκη παροχής πλαισίου από το κράτος. Π.χ. αλλιώς θα ορίζει τα πράγματα νομίζω ένα νομοσχέδιο που θέλει να αναγνωρίσει την ιδιότητα του καλλιτέχνη -είναι τεράστιο έργο από μόνο του. Και αλλιώς ένα νομοσχέδιο που θέλει να διασφαλίσει τη στήριξη του κράτους σε καλλιτέχνες ή ανθρώπους του πολιτισμού που τη χρειάζονται, με κριτήρια. Δεν πιστεύω πως είναι όλα ίσα κι όμοια στην πρόθεση πίσω από το νομοσχέδιο, ή στις ανάγκες που το γέννησαν, ή πως η πρόθεση ήταν ο Ακαδημαϊκός να πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση με τον δυσπραγούντα καλλιτέχνη." "07 - Ειδικοί εμπειρογνώμονες σε πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας.","ENOSI MOUSIKON KYPROU","Να πληροί τουλάχιστον ένα από τα τρία κριτήρια. Να είναι εκπρόσωπος της Ένωσης/Συλλόγου της τέχνης που υπηρετεί, δηλ. να προταθεί από την ίδια την Ένωση ή Συντεχνία." "07 - Ειδικοί εμπειρογνώμονες σε πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας.","Actors Union Cyprus","Άρθρο 7: (2) Να προστεθεί μετά από συνεννόηση με τους αντίστοιχους Συνδέσμους Καλλιτεχνών." "08 - Έγκριση της αίτησης και εγγραφή στο Μητρώο Καλλιτεχνών","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","(2): Εδώ προτίνουμε να λήγει το πιστοποιητικό εγγραφής 2 χρόνια μετά την ημερομηνία αποδοχής της. Δηλαδή αν κάποιος κάνει αίτηση Φεβρουάριο 2024, να λήγει τον Φεβρουάριο του 2026." "09 - Έννομες συνέπειες εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Actors Union Cyprus","Άρθρο 9: (δ) Να γίνει αναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: εργοδοτηθεί από τη Δημοκρατία σε θέση που αφορά το οικείο πεδίο καλλιτεχνικής του δραστηριότητας στην οργάνωση παραγωγή και παρουσίαση έργου παραστατικών τεχνών περιλαμβανομένων και προγραμμάτων για την τηλεόραση το ραδιόφωνο και οποιοδήποτε άλλου οπτικοακουστικού μέσου εξαιρουμένων παραστάσεων ερασιτεχνικού και μαθητικού θεάτρου." "09 - Έννομες συνέπειες εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","1(δ): Δεν αναφέρεται και πάλι άλλες μορφές επαγγελματιών εκτός από τους επαγγελματίες των Παραστατικών Τεχνών! Δηλαδή όσοι δεν εμπίπτουν στις Παραστατικές Τέχνες δεν εργοδοτούνται ήδη στην ΚΔ;" "09 - Έννομες συνέπειες εγγραφής στο Μητρώο Καλλιτεχνών.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","1(β): Καλλιτεχνικοί Διαγωνισμοί οι οποίοι προκηρύσσονται στη Δημοκρατία: Όπως έχουμε αναφέρει επανηλειμμένα η δομή των διαγωνισμών, που ήδη προκηρύσσονται από τη Δημοκρατία, τουλάχιστον σε ότι αφορά τη δημιουργία Οπτικού Υλικού, έχει πολλά θέματα. Οι όροι των διαγωνισμών θα πρέπει: - να σέβονται τόσο τον δημιουργό όσο και το δημιουργικό αποτέλεσμα και τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί - να σέβονται τις υπηρεσίες και το επάγγελμα του δημιουργού - να σέβονται τα πνευματικά δικαιώματα του σχεδιαστή - το έπαθλο να είναι χρηματικό και να αντιστοιχεί στον όγκο των παραδοτέων υπηρεσιών - να παραθέτουν επαρκές χρονικό περιθώριο για παράδοση των παραδοτέων - να συμπεριλαμβάνουν στην κριτική επιτροπή τουλάχιστον ένα επαγγελματία γραφίστα ή εικονογράφο ή και τα δυο ανάλογα με το θέμα του διαγωνισμού Εδώ η θέση μας σχετικά με τη Δομή Διαγωνισμών: https://cagdi.org.cy/%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b5%cf%82/%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%b9%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b4%ce%bf%ce%bc%ce%ae%cf%82-%cf%8c%cf%81%cf%89%ce%bd-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b3%cf%89/" "10 - Ανανέωση της εγγραφής.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","2(β) - Οι συνδρομές μελών δεν γίνονται από Δεκέμβρη σε Δεκέμβρη αλλά τίθενται σε ισχύ από τη μέρα εγγραφής του μέλους και για ένα έτος. Οπότε στο πιστοποιητικό εγγραφής καλό θα ήταν να αναγράφεται η ημερομηνία ενεργής συνδρομής." "10 - Ανανέωση της εγγραφής.","Christos Ioannides","Η τέχνη χρειάζεται χρόνο να παραχθεί. Η ανανέωση κάθε 2 χρόνια δεν είναι λογική για το συγκεκριμένο επάγγελμα. Βάλτε 5 χρόνια τουλάχιστον. Οι καλλιτέχνες δεν κάνουν μόνο έργα διαθέσιμα για κοινή θέαση κάνουν και έργα κατά παραγγελίας ή διδάσκουν ταυτόχρονα με την προσωπική τους εργασία. Επίσης η αχρείαστη γραφειοκρατία δεν βοηθά κανένα. Γραφειοκρατεία όπως το 2(δ). Δεν γνωρίζω από νομικά, αλλά γιατί η υπεύθυνη δήλωση να είναι στον τύπο και όχι απλά πάνω στην φόρμα αίτησης ανανέωσης; Αφού όλα τα κρατικά έγγραφα είναι νομικά επίσημα, δεσμευτικά και έχουν υπογραφή." "15 - Ίδρυση συνδέσμου καλλιτεχνών.","Actors Union Cyprus","Αρθρο15: 1 (α) να αναδιατυπωθεί, έχει εγγραφεί ως Ένωση ή Ίδρυμα ή Συντεχνία βάση των διατάξεων περί Σωματίου και Ιδρυμάτων Νόμου και των διατάξεων περί Συντεχνιών Νόμου. (β) Να προστεθεί και ο περί Συντεχνιών Νόμος και να γίνει διόρθωση, από 20 σε 21 τουλάχιστον καλλιτεχνών συγκεκριμένου πεδίου." "15 - Ίδρυση συνδέσμου καλλιτεχνών.","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","15 (1)( i)-(iv): Η ΕΓΕΚ από τη μέρα ίδρυσης της έχει όλους τους πιο πάνω στόχους. Γι'αυτό και είναι σε διάλογο με τους Αρμόδιους Φορείς σε ότι αφορά τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των μελών της. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον διάλογο που προσπαθεί να ανοίξει με το Υφυπουργείο Πολιτισμού χωρίς επιτυχία. Ευελπιστούμε ότι εφόσον εντάσσονται αυτοί οι όροι στη Νομοθεσία, αναγκαστικά θα πρέπει να υπάρχει διάλογος μεταξύ των Συνδέσμων και να τους λαμβάνουν υπόψην. Όπως αναφέρονται και στο καταστατικό μας οι στόχοι της ΕΓΕΚ: https://cagdi.org.cy/%ce%ad%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c/" "16 - Σύνδεσμοι καλλιτεχνών","Actors Union Cyprus","Άρθρο 16: 1. Να προστεθούν οι Συντεχνίες και οι διατάξεις των περί Συντεχνιών Νόμος. 1 (β) να προστεθεί και περί Συντεχνιών Νόμος 1 (γ) να προστεθεί η υποβολή πιστοποιητικού εγγραφής ως Συντεχνία 1 (δ) θεωρούμε αχρείαστο αυτό τον όρο από τη στιγμή που κατατίθεται πιστοποιητικό εγγραφής. Για ποιο λόγο χρειάζεται και η βεβαίωση;" "17 - Μητρώο Συνδέσμων Καλλιτεχνών.","Actors Union Cyprus","Άρθρο 17: 2) να προστεθούν και οι Συντεχνίες." "18 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Ερμηνεία","Actors Union Cyprus","Γενικά απο το Άρθρο 18 έως 33: Διαφωνούμε κάθετα ως προς τη φιλοσοφία της καλλιτεχνικής χορηγίας καθώς θεωρούμε πως πρέπει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα και να ανταποκρίνεται στη συνολική εισφορά του καλλιτέχνη στη χώρα του και στον πολιτισμό, κατά την περίοδο την οποία το άτομο δεν έχει εισόδημα από το επάγγελμά του." "18 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Ερμηνεία","Actors Union Cyprus","Άρθρο 18 (1) πρέπει να προστεθεί ερμηνεία της «καλλιτεχνικής χορηγίας». Επίσης πρέπει να ξεκαθαριστεί τι εννοούμε με τον όρο «εισφορά» μιλάμε μα για μισθό ή για εισφορές στις κοινωνικές ασφαλίσεις; Ποιο είναι το αντίστοιχο «τμήμα». Επίσης για ποιο λόγο να εντάσσονται τα χρηματοοικονομικά στοιχεία;" "20 - Καλλιτεχνική Χορηγία",Marina,"Λανθασμένος όρος κατά τη γνώμη μου. Θα προκαλέσει μεγάλη σύγχιση. Κρατική χορηγία/αναγνώριση σε ανθρώπους του πολιτισμού μάλλον είναι η πρόθεση. Θα διαβάζει κάποιος πως δεν δικαιούται καλλιτεχνική χορηγία από το Κράτος με βάση αυτό τον νόμο αν δεν είναι στα οικονομικά κριτήρια που βάζετε, πράγμα που δεν ισχύει. Χρειάζεται άλλη ονομασία πιο συγκεκριμένη. Και δεν θα βοηθά κάποιον που ήταν άνεργος, ή συνταξιούχος το προηγούμενο έτος, αυτή είναι η πρόθεση; Ποιους θέλει να βοηθήσει το νομοσχέδιο με αυτό; Τους ενεργούς καλλιτέχνες μόνο; Συμφωνώ με το σχόλιο των Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators." "20 - Καλλιτεχνική Χορηγία","ENOSI MOUSIKON KYPROU","Συμπερίληψη στο ταμείο και των χρηστών του καλλιτεχνικού έργου, π.χ. εταιρείες που εισπράττουν πνευματικά δικαιώματα, φόρος καλλιτεχνών (10%), φόρος θεάματος" "20 - Καλλιτεχνική Χορηγία","Actors Union Cyprus","Διαφωνούμε κάθετα ως προς τη φιλοσοφία της καλλιτεχνικής χορηγίας καθώς θεωρούμε πως πρέπει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα και να ανταποκρίνεται στη συνολική εισφορά του καλλιτέχνη στη χώρα του και στον πολιτισμό κατά την περίοδο την οποία το άτομο δεν έχει εισόδημα από το επάγγελμά του. Διαφωνούμε: α) μη συμπερίληψη μισθωτού, β) στο ύψος του ποσοστού κάλυψης, (γ) τι δικαιώματα θα έχει ένας ηθοποιός από την Καλλιτεχνική Χορηγία ως μισθωτός;" "20 - Καλλιτεχνική Χορηγία","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","Από το άρθρο 19-33, δεν κατανοούμε το ρόλο της Καλλιτεχνικής Χορηγίας, τον τρόπο υπολογισμού της και πώς αυτή καλύπτει όλους τους κλάδους. Θα θέλαμε λοιπόν να γίνει μια δια ζώσης συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και όλες τις δημιουργικές ομάδες / κλάδους ώστε να μπορέσει να ξεκαθαριστεί το θέμα της Χορηγίας και το Νομοσχέδιο γενικότερα." "21 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Δικαίωμα διεκδίκησης καλλιτεχνικής χορηγίας",Marina,"Έχω υπόψη μου καλλιτέχνη, συνταξιούχο, με οικία πάνω από 300τμ έτοιμη να πέσει, σε κεντρικό σημείο της πόης του οπότε μάλλον πάνω από €200,000, που δυστυχώς δεν έχει εισοδήματα επαρκή τα τελευταία χρόνια για να πληρώνει φόρο, που με βάση το πιο πάνω δεν θα δικαιούται το χορήγημα. Μήπως υπάρχει κάποια άλλη μέριμνα του κράτους για αυτούς τους καλλιτέχνες και γι' αυτό έχουν μείνει έξω από τις πρόνοιες αυτού του νόμου; Διότι σε αρκετά σημεία φαίνεται πως ο στόχος του είναι να βοηθά αυτούς που είναι απαραίτητα ενεργοί και έχουν επαρκή δράση τα τελευταία χρόνια για να έχουν εισοδήματα και να πληρώνουν φόρους/κοινωνικές ασφαλίσεις. Ίσως πρέπει να ληφθεί πρόνοια." "21 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Δικαίωμα διεκδίκησης καλλιτεχνικής χορηγίας","Actors Union Cyprus","Άρθρο 21: 1 (β) πρέπει να ενταχθούν οι μισθωτοί. 1 (γ) Ο πολίτης πρέπει να έχει μόνιμη διαμονή την Κύπρο. 1 (δ) Διαφωνούμε ως προς το να μπουν στοχευμένα χρηματοοικονομικά και περιουσιακά κριτήρια για την απονομή της χορηγίας. 2 (α) διαφωνούμε ως προς την αποκλειστική αναγνώριση της αυτοτελούς εργασίας. 2 (β) Αδικούνται οι μισθωτοί και θα πρέπει να αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο." "21 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Δικαίωμα διεκδίκησης καλλιτεχνικής χορηγίας","Cyprus Association of Graphic Designers and Illustrators","Για ποιο λόγο δικαιούχοι είναι μόνο οι αυτοτελώς εργαζόμενοι και αποκλείονται οι μισθωτοί; Να επανεξεταστεί για το λόγο ότι πολλοί δημιουργικοί επαγγελματίες μπορεί: α. να εργάζονται τακτικά με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια φεστιβάλ ή παραστάσεων. β. να μεταβαίνουν εύκολα από το καθεστώς αυτοαπασχολούμενου σε εκείνο του μισθωτού εργαζόμενου ενώ παράλληλα είναι σε θέση να συνδυάσουν το ένα ή το άλλο καθεστώς." "22 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Εισόδημα","Actors Union Cyprus","Διαφωνούμε με όλο το άρθρο 22. Πρέπει να ξεκαθαριστεί πως μιλάμε για τον βιοπορισμό των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων." "23 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Παραχώρηση εξουσιοδότησης για λήψη πληροφοριών.","Actors Union Cyprus","Διαφωνούμε ως προς την υποχρεωτική εξουσιοδότηση για χρήση ελέγχου προσωπικών δεδομένων." "24 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Υποχρέωση εξουσιοδοτημένου προσώπου για εχεμύθεια.","Actors Union Cyprus","Διαφωνούμε με ολόκληρο το άρθρο." "29 - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Καταβολή καλλιτεχνικής χορηγίας.","Actors Union Cyprus","Διαφωνούμε με όλο το άρθρο." "34 - Κανονισμοί","Actors Union Cyprus","Άρθρο 34: Μιας και διαφωνούμε με όλη τη φιλοσοφία της χορηγίας, διαφωνούμε και με τους κανονισμούς." "35 - Τήρηση Μητρώων","Actors Union Cyprus","Άρθρο 35 2. Οι κατάλογοι θα πρέπει να παρουσιάζουν τους εγγεγραμμένους ως καλλιτέχνες και όχι κατά επάγγελμα, αφού θα δημοσιεύονται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων." "ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α - ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 16",Marina,"Η αυτόματη συμπερίληψη των μελών των Συνδέσμων αυτών στο Μητρώο Καλλιτεχνών, θα φέρει ενδεχομένως και άτομα που δεν πληρούν τις πρόνοιες του νομοσχεδίου. Τούτο δεν αποτελεί πρόβλημα; Μήπως θα έπρεπε να έχουν συμπεριληφθεί και φορείς όπως π.χ. το Κέντρο Θεάτρου για Παιδιά και Νεαρά Άτομα (Assitej CY) ή το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου. Πώς καταρτίστηκε ο κατάλογος; Πόσο λειτουργικός θα είναι ο έλεγχος πως τα μέλη τους, που αυτόματα εγγράφονται στο μητρώο, εξακολουθούν να δικαιούνται να είναι σε αυτό;"